• سه‌شنبه / ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۰:۴۵
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401031711522
  • خبرنگار : 50184

راهکاری برای نجات جان انسان‌ها در اماکن آبی پرخطر

راهکاری برای نجات جان انسان‌ها در اماکن آبی پرخطر

ایسنا/کرمانشاه رئیس هیات نجات غریق و غواصی استان کرمانشاه به بالا رفتن آمار غرق شدگی ها دراماکن آبی بویژه سدها در فصل گرم سال اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه تعدادی از سدها به پیمانکاران واگذار شده، باید آنها را مکلف کرد تا ناجیان غریق را در این اماکن آبی مستقر کنند.

شهاب هنرجو در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به آغاز فصل گرم و رونق شنا در اماکن آبی، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی ما در این ایام، بالا رفتن آمار غرق شدگی‌ها در آبهای آزاد، رودخانه‌ها و سدها است.

وی با بیان اینکه طی ماه‌های گذشته سه مورد غرق شدگی در اماکن آبی کرمانشاه رخ داده، افزود: هر سه این موارد در آبهای آزاد بوده که در آنها ناجیان غریق استقرار ندارند.

رئیس هیات نجات غریق و غواصی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه استقرار ناجیان غریق می تواند به کاهش تعداد غریق‌ها در آبهای آزاد کمک کند، افزود: از چندسال پیش پیگیری هایی برای استقرار ناجیان غریق در اماکن آبی پرخطر استان که آمار غرق شدگی ها در آنها بالاست، شروع شد، اما علیرغم گذشت چندسال هنوز به نتیجه نرسیده است.

وی با بیان اینکه اجرایی شدن این طرح نیاز به حمایت و همراهی سایر دستگاه های متولی همچون امور آب و استانداری دارد، عنوان کرد: از قبل اماکن آبی پرخطر استان را شناسایی کرده ایم و به اندازه کافی هم نیرو داریم که بخواهیم در اماکن آبی مستقر کنیم، اما این نیاز به حمایت سایر دستگاه های ذیربط دارد.

هنرجو به ارائه راهکاری هم برای استقرار ناجیان غریق در اماکن  آبی پرخطر استان پرداخت و گفت: از آنجایی که در حال حاضر اکثر سدهای استان به پیمانکار واگذار شده‌اند و با اجرای پروژه‌هایی از آن کسب درآمد می کنند، به نظر می رسد می توان پیمانکاران این اماکن را مکلف کرد تا آنها نسبت به استقرار ناجیان غریق اقدام کنند.

رئیس هیات نجات غریق و غواصی استان در ادامه به بازگشایی استخرها و آمادگی آنها برای پذیرش علاقمندان به شنا هم اشاره کرد و گفت: دراین راستا تاکنون دو دوره کلاس های آمادگی را برای ناجیان غریق استان برگزار کرده ایم تا با سطح آگاهی و دانش بروز شده فعالیت خود را در استخرها آغاز کنند.

وی با تاکید بر اینکه تمام استخرها باید ناجی مستقر داشته باشند، افزود: نظارت کاملی بر استخرها به منظور رعایت استانداردهای لازم در آنها برای پذیریش مراجعین وجود دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha