• سه‌شنبه / ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۲:۲۰
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401031711669
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی خبر داد:

آمادگی خراسان جنوبی برای مبادله دانشجو بین خراسان جنوبی و ارمنستان

آمادگی خراسان جنوبی برای مبادله دانشجو بین خراسان جنوبی و ارمنستان

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی برای مبادله دانشجو بین خراسان جنوبی و کشور ارمنستان اعلام آمادگی کرد و گفت: دانشگاه‌های خراسان جنوبی در شمار دانشگاه‌های برتر کشور و دنیا است.

جواد قناعت، امروز سه شنبه ۱۷ خرداد در دیدار سفیر جمهوری ارمنستان در ایران، از قدمت و پیشینه دانشگاه های استان گفت و اظهار کرد: دانشگاه های متعدد خراسان جنوبی، با وجود رشته های مختلف فعال در زمینه های علوم پایه، پزشکی و مهندسی، فرصت خوبی برای حضور دانشجویان خارجی است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه دانشگاه های خراسان جنوبی در شمار دانشگاه های برتر کشور بوده و در بین دانشگاه های دنیا هم شاخص و به نام هستند، افزود: برای مبادله دانشجو بین استان خراسان جنوبی و کشور ارمنستان اعلام آمادگی کرد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ظرفیت‌های خراسان جنوبی در زمینه های کشاورزی، معدنی و صنعتی، از پتانسیل های گردشگری استان گفت و تصریح کرد: آثار باستانی و جاذبه های گردشگری بکر و کم نظیر خراسان جنوبی، فرصت خوبی برای گردشگران است.

قناعت از کویر به عنوان بهترین فرصت گردشگری استان یاد کرد و گفت: بیابان لوت در خراسان جنوبی به عنوان سومین اثر ارزشمند استان و اولین اثر طبیعی ایران در فهرست آثار جهانی به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه مرتفع‌ترین تپه‌های ماسه‌ای کشور در کویر لوت واقع شده، یادآور شد: فرصت استفاده از ظرفیت کویر در شهرهای طبس، بشرویه، سه قلعه و نهبندان خراسان جنوبی فراهم است.

به گفته وی؛ کویر سه قلعه واقع در شهرستان سرایان به عنوان پنجمین آسمان تاریک جهان، بهشت منجمان نام گرفته است.

سفیر جمهوری ارمنستان در ایران نیز در این دیدار از عزم مقامات این کشور برای گسترش روابط با ایران گفت و اظهار داشت: برای توسعه سطح روابط بین ارمنستان و استان خراسان جنوبی آمادگی داریم.

آرسن آواکیان، خواهر خواندگی یکی از استان های ارمنستان با خراسان جنوبی را پیشنهاد داد و تصریح کرد: این خواهر خواندگی می تواند به توسعه تعاملات تجاری، اقتصادی و فرهنگی بینجامد. وی از دعوت استاندار برای سفر به خراسان جنوبی، برگزاری نشست های مشترک هیئت های تجاری و رایزنی تجار و فعالان بخش خصوصی دو منطقه استقبال کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha