• چهارشنبه / ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ / ۰۷:۵۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401031812175
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

شهرستان بینالود به طرقبه‌شاندیز تغییر نام یافت

شهرستان بینالود به طرقبه‌شاندیز تغییر نام یافت

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار شهرستان طرقبه‌شاندیز گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته شهرستان بینالود به اسم سابق خود طرقبه‌شاندیز تغییر نام یافت.

حمیدرضا رحیمیان در گفت‌وگو با ایسنا از احیای نام طرقبه‌شاندیز خبر داد و افزود: در پی سفر استانی دولت به خراسان رضوی و سفر عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، به عنوان نماینده تام‌الاختیار رئیس‌جمهور هیات دولت در شهرستان طرقبه‌شاندیز درخواست‌های مردمی شهرستان در جلسه شورای اداری آن روز مطرح شد.

وی بیان کرد: در جلسه شورای اداری آن روز ۶ مورد از مهم‌ترین درخواست‌های مردمی مطرح شد که اولین مورد آن تغییر نام شهرستان بینالود به طرقبه‌شاندیز بود؛ درخواستی که در سال‌های گذشته مهم‌ترین درخواست مردم منطقه بوده است.

فرماندار شهرستان طرقبه‌شاندیز گفت: بعد از طرح موضوع تغییر نام شهرستان بینالود به طرقبه‌شاندیز وزیر میراث فرهنگی به نمایندگی از رئیس‌جمهور برای بیان این موضوع در جلسه هیات دولت وعده داد شد. بعد از طرح و پیگیری این موضوع توسط وزیر میراث فرهنگی و وزیر راه شهرسازی در دولت و تصویب در کمیسیون‌های تخصصی در جلسه هیات دولت در تاریخ ۱۶ خرداد ماه ۱۴۰۱ نام طرقبه‌شاندیز به تصویب رسید.

رحیمیان در ادامه به ضرورت و مزیت‌های تغییر نام بینالود به طرقبه‌شاندیز اشاره کرد و گفت: هرگاه آدرس شهرستان بینالود را می‌دادیم، مسافران به سمت شهرستان نیشابور می‌رفتند.

وی اظهار کرد: حتی مراجعان برای آمدن به بینالود دچار سردرگمی بودند؛ به همین دلیل از همان ابتدای حضور در شهرستان پیگیر این موضوع که از مطالبات جدی مردم بود، شدم.

فرماندار شهرستان طرقبه‌شاندیز عنوان کرد: با توجه به اینکه مردم شهرستان برای نام طرقبه‌شاندیز حساسیت خاصی قائل هستند؛ به همین دلیل بومی‌ها و قدیمی‌های منطقه اصرار بر این داشتند که نام این منطقه همان طرقبه‌شاندیز باشد و نیازی به اسامی دیگر مانند بینالود نیست.

وی با اشاره به اینکه طرقبه‌شاندیز در سطح ملی یک برند بوده و نگاه بین‌الملی بر این منطقه است، تصریح کرد: بسیاری از زائرانی که از کشورهای دیگر برای زیارت علی ابن موسی‌الرضا به مشهد می‌آیند، حتما در طرقبه‌شاندیز حضور پیدا می‌کنند.

رحیمیان گفت: زائران و مسافران داخلی و خارجی طرقبه‌شاندیز را با نام غذاهای خاص، صنایع دستی، باغات میوه و طبیعت بسیار زیبایش می‌شناسند، بدون شک این اقدام موجب پیشرفت شهرستان طرقبه‌شاندیز خواهد شد.

شهرستان طرقبه‌شاندیز در شمال شرق ایران و در غرب و شمال غربی مشهد به مساحت ۱۸۶ هزار هکتار با جمعیت تقریبی ۶۹ هزار و ۶۴۰ نفر واقع شده است. این شهرستان در حال حاضر شامل ۲ بخش طرقبه و شاندیز بوده که از اواخر سال ۱۳۸۷ در تقسیمات کشوری تبدیل به شهرستان شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha