• چهارشنبه / ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ / ۰۹:۳۱
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1401031812260
  • خبرنگار : 71214

جزئیات سانحه ریلی امروز مشهد - یزد /برخورد قطار با بیل مکانیکی

جزئیات سانحه ریلی امروز مشهد - یزد /برخورد قطار با بیل مکانیکی

معاون مسافری شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران درباره جزئیات و علت بروز سانحه خروج قطار مسافربری مشهد – یزد اعلام کرد: بر اساس اطلاعات اولیه به دست آمده برخورد قطار با بیل مکانیکی در مسیر باعث بروز این سانحه شده است.

به گزارش ایسنا، ساعاتی پیش خبری درباره خروج قطار مسافربری طبس – یزد منتشر شد که بر اساس آخرین گزارش‌های اورژانس کشور تاکنون ۵۰ مصدوم و ۱۰ کشته بر جای گذاشته است.

میرحسن موسوی – معاون مسافری شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران – در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: شب گذشته ساعت ۱۹:۲۰ قطار مسافری مشهد – یزد حرکت خود را با ۳۴۸ مسافر آغاز می‌کند و صبح امروز در ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه این قطار با شماره ۶۸۱ در بلاک عباس‌آباد – ریزو دچار سانحه می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس اطلاعات اولیه به دست آمده پنج واگن مسافری این قطار با بیل مکانیکی برخورد کرده و از ریل خارج می‌شوند.

معاون مسافری شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که چرا بیل مکانیکی داخل خط ریلی وجود داشته است؟ گفت: بیل مکانیکی در کنار خط ریلی بوده و هم اکنون رئیس کمیسیون عالی سوانح به محل اعزام شده تا به دقت این حادثه را بررسی کند و به محض مشخص شدن علت اصلی این حادثه، آن را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد، اما آنچه تاکنون مشخص است این است که ۵ واگن از ۱۰ واگن این قطار مسافری از ریل خارج شده‌اند که یکی از آنها بیشترین آسیب را دیده است.

به گفته وی همه مسافران این قطار که در محل حادثه بودند با قطار فوق‌العاده در حال انتقال به طبس هستند که از آنجا با اتوبوس به مقصد خود یعنی یزد حرکت خواهند کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۸ ۱۲:۳۰

مجری تلویزیون هم تو همین جاده طبس تصادف کرد و زن و بچه از دست داد

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۸ ۱۲:۴۰

سلام باعث تاسف بسیار است که سانحه ای به این حد رخ میدهد و اولین سانحه هم نیست بلکه بعلت بنودن راه آهنی ها در راس امور و وجود مدیران نابلد غیر راه آهنی سوانح رخ میدهد و کسی هم به فکر این که جلو بز استخوان و جلو گربه علف نریزند نیست فعلا

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۸ ۱۳:۰۶

زمان ما شخصی به نام آقای آوینی رئیس راه آهن بود ایشان همه ایستگاههای زمان خودش را پیاده میرفت و میگفت باید بالاست ها مانند نبات باشه و سنگها به آن تمیزی باشد حالا رئیس راه آهن ها ایستاگاه مرگزی تهران را ندیده اند این عیب اول کار است که مدیران فقط مدیرند نا متخصص و دلسوز وهمه ماموران راه آهن از ترس ایشان خواب نداشتند چون میگفتند احتمال این که ایشان ناگهانی به سرکشی بیاید وجود دارد

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۸ ۱۳:۱۲

ما که این همه پهپاد داریم و انبار کردیم، چرا از این پهپادها برای رصد کردن راه های ریلی و رفع موانع و جلوگیری از حوادث اینچنینی استفاده نمی کنیم؟!!! چرا هر روز تعداد زیادی از خانوارهای ما باید به خاطر کم فکری و کوته فکری مدیران ما داغداد شوند؟! تا کی آخه؟

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۸ ۱۳:۲۷

عجب مملکتی شده این مملکت گل وبلبل هرروزکه چشم باز میکنیم باید شاهدیه حادثه ی تلخ وبدبختی یکسری از مردم بیچاره باشیم خدا به دادمون برس

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۸ ۱۳:۳۱

بیل مکانیکی ساعت ۵/۵صبح چکارواجبی بوده می خواسته انجام بده معمولا تایم کاری شرکتها راهسازی ۸صبح میباشد

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۸ ۱۳:۵۳

واقعادردناک ،هنوز داغ مردم بی گناه آبادان ازدلمون کم نشده ،باز یه حادثه دیگه خدایا بسه ما دیگه تحمل نداریم

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۸ ۱۴:۰۵

واقعا" این آقا حرف بجا گفته ما که این همه پهپاد داریم و انبار کردیم، چرا از این پهپادها برای رصد کردن راه های ریلی و رفع موانع و جلوگیری از حوادث اینچنینی استفاده نمی کنیم؟!!! چرا هر روز تعداد زیادی از خانوارهای ما باید به خاطر کم فکری و کوته فکری مدیران ما داغداد شوند؟! تا کی آخه

avatar
۱۴۰۱-۰۵-۲۱ ۱۵:۰۴

یکی اگر کار واجب داشت چی و سریع میخواست بره

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۸ ۱۴:۱۴

با اتوبوس برن یزد؟؟😑

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۸ ۱۵:۰۷

نه با کشتی بهتره .

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۸ ۱۵:۴۱

خداوند رحمتشون کنه و به خانوادههاشون صبر بده امنترین وسیله نقلیه هم شد ما امن ترین وسیله نقلیه مدیران فقط اسم اونو یدک میکشن برای دریافت حقوقهای نجومی

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۸ ۱۵:۴۲

مسعول کجا بوده شما هم دلتون خوش

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۸ ۱۶:۲۴

وای از غمی که تازه شود با غم دگر

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۸ ۱۶:۳۴

مدیریت ضعیف و بی انظباطی مقامات مسئول بهتر از این جواب نمی‌دهدو متاسفانه کنترل و نظارت که اصل عمده مدیریت است بفراموشی سپرده شده.

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۸ ۱۶:۴۱

وزارت اطلاعات لطف کنید پیگیر شوید .شاید موضوع امنیتی باشد و به قصد و عمد بیل میکانیکی را در مسیر عبور قطار قرار داده اند.

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۹ ۱۴:۳۱

جالبه که هیچ دوربین راه دوری نیست که بتونه لوکوموتیو ران رو متوجه مانع بکنه. یعنی اگر بار هم این سهل انکاری بشه بایذ تالاپ قطار بخوره بهش!!!! این چه حور وسیله نقلیه ای هست که ترمز نداره

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۲۱ ۲۳:۲۴

آیا می دانید اگر قطاری با سرعت 100 کیلومتر در ساعت بخواهد توقف کند، چقدر طول می کشد؟ مثل ماشین نیست.

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۲۰ ۱۰:۱۴

سلام حوادث پشت حوادث شبکه خبرهم هیچ گونه پیگری نمیکنه انگارنه انگارچنین اتفاقی افتاده .ایران من توبا کلی غم