• چهارشنبه / ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401031812517
  • خبرنگار : 50091

تناسبی میان امکانات با تکالیف اداره محیط زیست خواف نیست

تناسبی میان امکانات با تکالیف اداره محیط زیست خواف نیست

ایسنا/خراسان رضوی سرپرست اداره حفاظت محیط‌ زیست خواف گفت: تناسبی بین امکانات و تجهیزات اداره حفاظت محیط زیست خواف با حوزه تکالیف و وظایف آن دیده نمی‌شود.

سعید شفیعیان در خصوص وضعیت نیرو و امکانات اداره محیط‌ زیست در برابر تهدیدات و معضلات زیست‌محیطی خواف در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: حقیقت این است که بین ظرفیت نیرو امکانات تجهیزات و اعتبارات در برابر تکالیف و وظایفی که قانون در بخش‌های مختلف حفاظت آب، خاک، هوا، تنوع زیستی و سایر شئون محیط‌ زیست بر دوش این اداره است، تناسبی دیده نمی‌شود.

وی ادامه داد: کمبودها ملموس و غیرقابل کتمان است و این اداره برای رفع این کمبودها اقدام جبرانی انجام می‌دهد.

شفیعیان گفت: بخش زیادی از این کمبودها را با تلاش مضاعف کاری کارکنان و استفاده از ظرفیت‌های مشترک سایر نهادها و قوای دولتی جبران می‌کنیم.

وی افزود: در اواخر سال گذشته و ابتدای سال جاری یگان موتوری این اداره با سه دستگاه موتور تریل که مجهز به سیستم ردیابی ماهواره‌ای هستند، تقویت شد و همچنین در خصوص تامین خودرو نیز با توجه به قول مساعد مدیر کل متبوع در صورت اختصاص خودروی جدید به خراسان رضوی، شهرستان خواف در اولویت تجهیز به‌ جهت خودرویی قرار گرفته‌ که امیدواریم خبر امیدبخش آن را به زودی ابلاغ کنیم.

سرپرست اداره حفاظت محیط‌ زیست خواف گفت: در همین راستا استخدام یا تکمیل چارت اداری شهرستان به کارشناس حقوقی نیز پیگیری می‌شود.

شفیعیان برنامه‌ریزی برای حفاظت مشارکتی و مردمی را نیز به‌ عنوان یک اصل شناخته‌ شده در سراسر جهان ذکر کرد و گفت: مردم اولین و بهترین محیط‌بانان عرصه‌هایی هستند که در آن زندگی می‌کنند و البته جلب مشارکت آن‌ها نیاز به برنامه‌ریزی، بسترسازی و همکاری سایر بخش‌های مرتبط دارد و این امر نیز از جمله اقدام‌های این اداره در راستای حفاظت همه‌جانبه محیط‌ زیست خواهد بود.

عرصه یک میلیون هکتاری خواف با مناطق تحت حفاظت محیط‌ زیست به نام‌های و منطقه شکارممنوع مرزی در جنوب شرقی خراسان‌ رضوی واقع است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha