• چهارشنبه / ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401031812527
  • خبرنگار : 50184

معجزه‌ای برای بهبود "واریس" در سالمندان

معجزه‌ای برای بهبود "واریس" در سالمندان

ایسنا/کرمانشاه مسئول کمیته توانبخشی هیات پزشکی ورزشی کرمانشاه ورزش در آب را معجزه ای برای بهبود بیماری واریس در سالمندان و افزایش سه برابری چربی سوزی در افراد دانست.

نگین قربانی در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به افزایش اقبال مردم به ورزش در آب، اظهار کرد: یکی از عواملی که امروزه باعث شده تا مردم گرایش بیشتری به ورزش در آب داشته باشند، خاصیت درمانی آن است.

وی با بیان اینکه ورزشکاران و افراد معمولی آسیب دیده معمولا از آب به عنوان یکی از راه ها برای تسریع در درمان خود استفاده می کنند، افزود: اصلی ترین خاصیت آب، حالت بی وزنی است که در آن اتفاق می افتد و این شرایطی را فراهم می کند که فرد بدون اینکه عضلات و مفاصلش وزنی را تحمل کند، روی پای خود بایستد.

مسئول کمیته توانبخشی هیات پزشکی ورزشی کرمانشاه ادامه داد: زمانی که فرد تا قسمت قفسه سینه خود در آب قرار بگیرد، نیمی از وزن و اگر تا ناحیه گردن در آب قرار گیرد، 70 درصد از وزن خود را احساس نمی کند که این مسئله برای افرادی که مشکل زانو درد، کمر درد، دیسک کمر و جراحی تعویض مفصل دارند، بسیار مفید است.

وی یادآورشد: از طرفی میزان فشاری که به بدن فرد حین حرکت در آب وارد می شود، به اندازه همان سرعت و نحوه حرکاتی است که دارد.

قربانی به معجزه آب برای بازتوانی ورزشکاران آسیب دیده هم اشاره کرد و گفت: برخی از ورزشکاران که حین تمرینات دچار آسیب دیدگی می شوند، برای بازتوانی نیاز به استفاده از دستگاه هایی دارند که بسیار گرانقیمت هستند و تنها چند استان این دستگاه ها را در اختیار دارند، درحالیکه ورزش در آب می تواند به بازتوانی این افراد بسیار کمک کند.

وی به اهمیت ورزش در آب در درمان بیماری واریس هم اشاره کرد و گفت: این بیماری عموما در افرادی که مسن هستند بروز می کند که دریچه های وریدی آنها خوب کار نمی کند، بنابراین این افراد می توانند تنها با حرکت کردن در آب به  مدت سه جلسه در هفته جریان خون خود را افزایش دهند و فشار را از روی دریچه های وریدی خود کاهش دهند و در نهایت به بهبود بیماری واریس خود کمک کنند.

مسئول کمیته توانبخشی هیات پزشکی ورزشی کرمانشاه یکی دیگر از فواید ورزش در آب را چربی سوزی فوق العاده آن دانست و ادامه داد: اگر فردی در خشکی حدود نیم ساعت ورزش کند و در این مدت به رنج هوازی برسد، یعنی ضربان قلبش بالا برود، گونه هایش سرخ شود و نفس هایش تندتر شود، می تواند با همان نیم ساعت ورزش کردن در آب، سه برابر چربی سوزی بیشتری داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: براین اساس در سالهای اخیر ورزش در آب به منظور چربی سوزی با استقبال و اقبال بیشتر مردم مواجه شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha