• چهارشنبه / ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۳:۴۸
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401031812632
  • خبرنگار : 50182

برگزاری اولین رویداد "تبادل فناوری" در کرمانشاه/ انعقاد 8 تفاهم نامه و قرارداد همکاری

برگزاری اولین رویداد "تبادل فناوری" در کرمانشاه/ انعقاد 8 تفاهم نامه و قرارداد همکاری

ایسنا/کرمانشاه اولین رویداد "تبادل فناوری" استان کرمانشاه با حضور جمعی از مسئولین و صاحبان صنایع و شرکت های دانش بنیان در محل برج فناوری کرمانشاه برگزار شد.

دکتر سیامک آزادی رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه، امروز(18 خرداد) در این مراسم با اشاره به برگزاری این رویداد با هدف برقراری ارتباط میان بخش صنعت و شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور، گفت: در این رویداد نیازهای بخش صنعت احصا شده و از طرفی شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناوری که بتوانند این نیازها را مرتفع کنند هم شناسایی شده و ارتباط لازم بین این دو جهت رفع این نیازها برقرار شده است.

وی افزود: در این رویداد با بررسی صورت گرفته 19 نیاز فناورانه واحدهای صنعتی استان احصا شده که طی جلساتی که با شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور صورت گرفته، برای رفع هشت نیاز قرارداد همکاری منعقد شده است.

وی تصریح کرد: یکی از این قراردادها به مبلغ 30 میلیارد ریال است و مابقی در قالب تفاهم نامه همکاری به امضا رسیده اند تا در وقت مناسب جزییات دقیق اعتبار و سایر موارد آن تعیین شود.

آزادی خاطرنشان کرد: این تفاهم نامه های همکاری در حوزه های مختلف صنایع شیمیایی، کشاورزی، الکترونیک و ... است.

برگزاری اولین رویداد "تبادل فناوری" در کرمانشاه/ انعقاد 8 تفاهم نامه و قرارداد همکاری

وی خاطرنشان کرد: برای رفع دیگر نیازهای فناورانه صنایع استان هم در تلاشیم تا از طریق ارتباط با سایر شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور کشور اقدام کنیم.

رییس پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه با تاکید بر تداوم برگزاری چنین رویدادهایی، گفت: رویداد بعدی ما در استان در حوزه کشاورزی خواهد بود و در تلاشیم تا نیاز صنایع کشاورزی را به وسیله شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور استان مرتفع کنیم.

آزادی در ادامه با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام سال "تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین" گفت: برای تحقق این شعار نیاز است همه دستگاه ها پای کار آمده و همه نهادها در این زمینه همکاری داشته باشند.

وی تاکید کرد: برای حمایت مناسب از شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور اولین قدم این است که مسئولین به این باور برسند که دانش بنیان ها می توانند نقش موثری در اقتصاد استان ایفا کند.

آزادی تاکید کرد: همچنین مسئولین باید به این باور برسند که افزایش فناوری به معنی کاهش اشتغال نیست و برخلاف این تصور اشتباه، با افزایش فناوری، ظرفیت اقتصاد افزایش پیدا کرده و به دنبال آن اشتغالزایی افزایش می یابد.

وی به تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: این قانون حمایت هایی همه جانبه ای را برای رشد کمی و کیفی شرکت های دانش بنیان به عمل آورده و برای کابردی کردن آن نیاز است که همه مسئولین پای کار باشند.

آزادی با تاکید بر لزوم رفع نیازها و مشکلات شرکت های دانش بنیان و فناور استان گفت: در میان مشکلات مختلف این شرکت ها، دو مشکل تامین مالی و تضامین و نیز بازارسازی بیش از همه مشهود است و باید برای رفع آنها اقدام اساسی صورت گیرد.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد رابطه میان دانشگاه و صنعت گفت: آشتی این دو حوزه نیاز به واسطه هایی دارد و همه مسئولین باید برای فعال کردن این واسطه ها در استان تلاش کنند که برگزاری این رویداد گامی در این مسیر است.

برگزاری اولین رویداد "تبادل فناوری" در کرمانشاه/ انعقاد 8 تفاهم نامه و قرارداد همکاری

انعقاد 7 تفاهم و یک قرارداد همکاری در رویداد "تبادل فناوری" کرمانشاه

به گزارش ایسنا، احسان داهی مدیرعامل شرکت توسعه صنعت شریف و مجری برگزاری این رویداد هم در حاشیه برگزاری این رویداد در جمع خبرنگاران گفت: این دومین رویداد تبادل فناوری در سطح کشور است که به این شکل برگزار می شود.

وی افزود: در سایر رویدادها تنها نیاز صنایع اعلام می شود، اما در این رویداد در کنار این اعلام نیاز، از طریق ارتباطی که با شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور برقرار کرده ایم، برای رفع این نیازها اقدام شده است.

وی افزود: در حقیقت در این رویداد عرضه و تقاضاهای فناورانه به هم متصل می شوند.

داهی گفت: خوشبختانه این رویداد از طریق ارتباطی که میان صنایع و شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور ایجاد کرده به انعقاد هفت تفاهم نامه و یک قرارداد همکاری منجر شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha