• چهارشنبه / ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۳:۵۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401031812640
  • منبع : نمایندگی سمنان

آغاز به‌کار ۵فرهنگسرا در سفر وزیر ارشاد/ کعبی و اسماعیلی مهمانان ویژه نکوداشت آیت‌الله شاهچراغی

آغاز به‌کار ۵فرهنگسرا در سفر وزیر ارشاد/ کعبی و اسماعیلی مهمانان ویژه نکوداشت آیت‌الله شاهچراغی

ایسنا/سمنان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از آغاز به کار مجدد پنج فرهنگسرای این استان در سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان سمنان خبر داد.

فرشید فلاح در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تعدادی از این فرهنگسرا در گذشته کلنگ‌زنی شده بودند اما سال‌ها به دلیل نبود اعتبار رها شده بودند.

وی با بیان اینکه ۷۵ میلیارد تومان اعتبار در سفر رییس جمهور به استان به این پنج فرهنگسرا اختصاص یافت افزود: در سفر دکتر محمدمهدی اسماعیلی به استان عملیات اجرایی پنج فرهنگسرای شهمیرزاد، ایوانکی، آرادان، کلاته و بیارجمند رسما آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه فرهنگسرای آرادان ۱۰ سال پیش کلنگ زنی شده بود ادامه داد: پیشرفت فیزیکی این پروژه حدود ۱۰ درصد است و در سفر فردا عملیات اجرایی پروژه از سرگرفته می شود.

وی پیشرفت فیزیکی فرهنگسرای شهمیرزاد را حدود ۲۰ درصد اعلام و خاطرنشان کرد: دو فرهنگسرا در شهرهای کلاته و بیارجمند نیز اگرچه به همت شهرداری‌ها و با کمک دولت بخشی از پروژه انجام شده بود اما این پروژه ها نیز رها شده بودند.

وی با بیان اینکه سیاست دولت سیزدهم توجه به مناطق کمتر برخوردار است اظهار کرد: تکمیل این پروژه ها نیز در راستای همین سیاست دولت مردمی آیت الله رییسی دنبال می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اعتبار تخصیصی به هرکدام از این پنج پروژه را ۱۵ میلیارد تومان اعلام و خاطنشان کرد: پیش بینی شده که این پروژه ها در سه سال به بهره برداری برسند. اگر اعتبارات پیش بینی شده هر سال تخصیص بیابد تلاش می شود در پایان سه سال هر پنج پروژه افتتاح شوند.

وی از پروژه فرهنگسرای دیباج به عنوان یکی از پروژه های مهم فرهنگ و ارشاد اسلامی نام برد و گفت: این پروژه نیز ۶ میلیارد توئمان اعتبار تخصیصی دارد. ضمن اینکه سال ۱۴۰۰ نیز چهار میلیارد تومان اعتبار تخصیصی داشته و لذا تلاش ما بر این است که این پروژه نیز در سال ۱۴۰۱ به بهره برداری برسد.

آیت الله کعبی و وزیر ارشاد میهمانان در همایش نکوداشت آیت الله شاهچزاغی

فلاح از پیش بینی ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای تالار مرکزی سمنان در سفر رییس جمهور خبر داد و گفت: این اعتبارات قرار است ظرف سه سال به پروژه اختصاص بیابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان یکی از اهداف سفر دکتر محمدمهدی اسماعیلی به سمنان را حضور در همایش نکوداشت آیت الله شاهچزاغی اعلام و تصریح کرد: افتتاحیه این همایش پیش از این در دامغان برگزار شده و اختتامیه نیز فردا با حضور آیت الله کعبی و وزیر ارشاد اسلامی برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه دومین نشست نکوداشت آیت الله شاهچراغی پنج شنبه در سمنان برگزار می شود ادامه داد: آیت الله شاهچراغی نماینده فعلی مردم استان در خبرگان رهبری، سالها نمایندگی ولی فقه در استان و امام جمعه سمنان و پدر معنوی استان محسوب می شود.

نکوداشت مفاخر استان هر ۶ ماه یک بار

وی از آیت الله شاهچراغی به عنوان یکی از مفاخر فرهنگی و علمی استان نام برد و گفت: برگزاری آیین های نکوداشت مفاخر در دوران حیات آنها یک فرهنگسازی است.
وی با بیان اینکه این فرهنگسازی در استان آغاز شده افزود: پیش از این همایش‌هایی در نکوداشت مفاخر استان برگزار شده و این روند در آینده نیز ادامه می یابد و تلاش خواهد شد هر ۶ ماه یک آیین نکوداشت در استان برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: البته برگزارکننده اصلی این همایش نماینده ولی فقیه در استان است و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در برپایی همایش مشارکت دارد.

وی از بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از نمایشگاه سفال به عنوان یکی از برنامه های این سفر یک روزه نام برد و گفت: استان سمنان یکی از مهمترین مراکز تولید سفال هنری در کشور و جهان است. انتخاب شهر شاهرود به عنوان شهر خلاق سفال نیز گویای همین ظرفیت است.

فلاح از سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دامغان به عنوان دیگر برنامه این عضو کابینه سیزدهم نام برد و اضافه کرد: دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان دامغان و حضور در نشست جبهه فرهنگی انقلاب از دیگر برنامه های سفر یک روز وزیر به استان است.

وی از حضور در دوسالانه کتاب استان در شاهرود به عنوان یکی  دیگر از برنامه های سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یاد کرد و گفت: در این دوسالانه از صاحبان ۱۷ اثر برتر استان تجلیل می شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان حضور در اختتامیه جشنواره آهوان را آخرین برنامه سفر یک روزه اما پرکار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام و تصریح کرد: وزیر در این سفر به چند شهرستان استان سفر و از تعدادی از پروژه های حوزه فرهنگ و هنر نیز بازدید می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha