• چهارشنبه / ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۵
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 1401031812653
  • خبرنگار : 71381

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) هجدهم خرداد ماه ۱۴۰۱ هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند.

به گزارش ایسنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه امروز هیات دولت، با اشاره به برخی اعتراضات نسبت به دهک‌بندی‌ها در اجرای طرح مردمی‌سازی و عادلانه‌سازی یارانه‌ها، به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مأموریت داد با تعیین یک تیم کاری به سرعت دهک‌بندی‌ها بررسی شوند و تاکید کرد که در پرداخت یارانه باید به عدالت عمل کرد.

رییس جمهور همچنین با اظهار تاسف از رخداد خارج شدن قطار از ریل در مسیر مشهد به یزد، درگذشت تعدادی از هموطنان‌مان را در این حادثه تسلیت گفت و دستوراتی برای تسریع در رسیدگی به علل این واقعه و رسیدگی به مجروحان و بازماندگان درگذشتگان آن صادر کرد.

همچنین مشروح گفت‌وگوهای عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت، علی سلاجقه رییس سازمان محیط زیست، احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی ایران، امین حسین رحیمی  وزیر دادگستری با خبرنگاران را هم می توانید در لینک های زیر بخوانید.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

ساعات کاری ادارات از ۲۱ خرداد در کل کشور تغییر می‌کند

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت از تصویب مصوبه ای به پیشنهاد وزارت نیرو مبنی بر کاهش ساعت کار ادارات خبرداد و گفت: به منظور مدیریت مصرف برق در ایان تابستان ساعات کاری ادارات در کل کشور از ۲۱ خرداد تا سوم شهریور ماه از ساعت ۷ تا ۱۳:۳۰ خواهد بود.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

پرونده تمامی اتهامات علیه ایران در قالب PMD بسته شده است

محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی ایران در پاسخ به پرسشی درباره اقداماتی که درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران و تصمیمی که در شورای حکام در حال اتخاذ است و تاثیر این امر در روند فعالیت‌های هسته‌ای ایران، اظهار کرد: اقدام اخیر سه کشور اروپایی و آمریکا که پیش‌نویس قطعنامه‌ای را برای طرح در شورای حکام دادند، یک حرکت سیاسی است و در راستای سیاست فشار حداکثری است که پشتوانه فکری و راهبری آن را رژیم صهیونسیتی دنبال می‌کند.

وی افزود: اتهامات و ادعاهایی که الان مطرح شده ۲۰ سال است به ما نسبت می‌دهند و اساس برجام برای رفع همین اتهامات است. اگر جمهوری اسلامی برجام را پذیرفت که مذاکره کند، به خاطر همین رفع اتهام‌ها و اعتمادسازی است. تمام این موارد ادعایی در قالب PMD بسته شده است، یعنی مذاکره شده، بازدید شده و پرونده بسته شده است.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

۱۹ هزار پرونده در مورد گرانی‌ها مورد بررسی شد

امین حسین رحیمی  وزیر دادگستری در مورد بررسی گرانی‌های اخیر اظهار داشت: در ایام تعطیلات خرداد ماه با توجه به دستور معاون اول رئیس جمهور، روسای شورای تعزیرات در محل کارشان حاضر شدند و بیش از ۱۹ هزار پرونده مورد بررسی قرار گرفت. پرونده‌ها در مدت بسیار کوتاهی بررسی می‌شود اما گزارشات تخلفات بسیار زیاد است.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

باید با رعایت تمامی قوانین میراث، به مشکلات مردم توجه کنیم

عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی با تاکید براینکه باید با رعایت تمامی قوانین میراث، به مشکلات مردم توجه کنیم، گفت: من وزیر میراث فرهنگی به درستی برای حفظ میراث فرهنگی در جاهایی به مردم ظلم می‌کنم. این ظلم سالیان دراز است که انجام می‌شود و باید راه‌حل‌هایی برای آن پیدا شود.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

سفر سلاجقه به امارات، ترکیه و کویت هفته آینده

علی سلاجقه رییس سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه هفته آینده سفری به کشور امارات، ترکیه و کویت درباره موضوع ریزگردها خواهم داشت، گفت: در حال حاضر کشور ترکیه که مشکلی با ریزگردها نداشت در روزهای گذشته دچار مشکل گرد و خاک شد. همه کشورها به این نتیجه رسیدند که دبیرخانه متمرکزی برای حل مشکل گرد و خاک تشکیل شود، جمهوری اسلامی ایران این کار را شروع کرده است. امیدوارم که در نشست وزرای  محیط زیست همگی بر سر میثاق منطقه‌ای به تفاهم برسیم.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

دستور رییس جمهور برای تدوین طرح توسعه دو شهرستان خرمشهر و آبادان

سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به سفر رییس جمهور در ایام نوروز و در بازدید از  منطقه شلمچه و دو شهرستان خرمشهر و ابادان گفت: رئیس جمهور دستور داد که حوزه معاونت اجرایی طرح توسعه این دو شهرستان ها  را تدوین و تقدیم دولت کند.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

استحکام سازه ورزشگاه آزادی از سوی دو تیم کارشناسی تایید شده است

حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان درباره اینکه  نگرانی بابت سازه ورزشگاه آزادی وجود ندارد؟ گفت: استحکام سازه ورزشگاه آزادی تایید شده است و دو تیم کارشناسی آن‌را  تایید کردند و اشکالات ظاهری مثل تخریب زیر صندلی ها هست که سطحی است و  نیاز به مرمت دارد.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

با دستور رییس‌جمهور بسته کنترل تورم طراحی می‌شود

احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی از دستور رئیس جمهور برای طراحی بسته کنترل تورم برای ۹ ماه پایانی سال ۱۴۰۱ خبر داد و افزود: با توجه به ابعاد فشار هزینه‌ای که بر اقتصاد ایران طی دو ماه نخست سال افزوده شد، هم برخی از مصوبات که هزینه تولید را افزایش داد و هم افزایش قیمت‌های بین‌المللی که موجب شد بسیاری از کالاهای مورد نیاز مردم از خارج خریداری شود و مواد اولیه تولید گران شود و افزایش قیمت داشته باشیم. رییس جمهور به عنوان یک اولویت مطرح کردند که حتماً برای ۹ ماه باقی مانده سال یک بسته کنترل تورم ویژه داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۸ ۱۵:۱۳

بورس را درست کنید مردم از دست بورس بسیار بسیار شدیدا بسیار به تنگ آمده اند نان شب شان را دربورس گذاشته اند الان برای زندگی چه کنند ؟مردم پول شان را می خواهند لطفا پول مردم را بهشون بدهید

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۸ ۲۱:۲۲

مردم را کمی درک کنید بورس مردم را بسیار شدیدا بدبخت کرده است