• پنجشنبه / ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401031913312
  • منبع : نمایندگی سمنان

در نکوداشت "آیت‌الله شاهچراغی" عنوان شد:

"شاهچراغی" الگویی از اخلاق و خوش‌خلقی

"شاهچراغی" الگویی از اخلاق و خوش‌خلقی

ایسنا/سمنان استاندار سمنان از آیت الله شاهچراغی به‌عنوان الگویی ماندگار از اخلاق ، معرفت و خوش خلقی نام برد و گفت: همین خصلت ها از آیت‌الله شاهچراغی ، چهره‌ای مورد احترام همه مردم استان ساخته است.

 سید محمدرضا هاشمی، در همایش نکوداشت آیت الله سید محمد شاهچراغی با اشاره به لزوم نکوداشت علما اظهار کرد :با توجه به ضرورت اصل پیروی و احیاء دین، لازمه حیات و عمل به دین ، زنده نگه داشتن یاد و خاطره علما و بزرگان دین است.

وی به جایگاه والای علما و دانشمندان در اسلام پرداخت و افزود: در مکتب تابناک اسلام، علما و دانشمندان از مقامی بس عظیم برخوردار و با اوصافی متعالی ستوده شده اند که بعد از پیامبران و امامان ( علیهم السلام) کسی را یارای برابری در شان و مرتبه با آنان نیست ، که البته مراد دانشمندانی هستند که وجودشان سرشار از عشق به پروردگار ، خدمت به بشریت و هدایت مردم است و عمل به علم را سرلوحه کار خود قرار داده اند.‌

استاندار سمنان ادامه داد:جامعه برای اجرای دستورات دین نیاز به الگو دارد ، بنابراین علمای دین می تواند بهترین الگو و اسوه برای مردم باشند.

هاشمی با بیان اینکه حضرت آیت الله شاهچراغی به عنوان یک الگو و انسانی متواضع ، اخلاق مدار و سرشار از روح تعبد و اخلاص مطرح است خاطرنشان کرد: ایشان به عنوان انسانی وارسته با کرامات اخلاقی فراوان و خصیصه‌های مثبت اخلاقی گوناگون همچون مهربانی ، خوش رفتاری ، امین ، صادق و مردم دار است که این ویژگی های رفتاری و اخلاقی از ایشان چهره‌ای مورد توجه و احترام در سراسر استان و چه بسا اقصی نقاط کشور اسلامی ساخته است.

وی به شناخت خود از این روحانی برجسته انقلابی اشاره و تصریح کرد: بر این عقیده هستم که حتی دقایقی کوتاه همنشینی و هم کلامی با وی خاطره ای شیرین و به یادماندنی را در اذهان ثبت و ضبط می کند.

استاندار سمنان گفت: روح تعبد ، عبادت خالصانه همراه با صفای قلب ، تقوا و دانش دینی ایشان سبب شده تا نه تنها مردم شهرستان سمنان ، بلکه تمامی مردم استان همواره از وی به نیکی یاد نموده و هوشیاری ، بصیرت و ولایتمداری این انسان مومن را هیچگاه از خاطر پاک نسازند .

وی اضافه کرد: از مهمترین ویژگی های حضرت آیت الله شاهچراغی ، عامل به عمل بودن ایشان است و پر واضح و مبرهن است که سلوک رفتاری این انسان وارسته به عنوان الگویی ماندگار از اخلاق ، معرفت ، خوش خلقی و صداقت می‌تواند همواره مورد توجه آحاد مختلف جامعه اسلامی قرار گیرد.

هاشمی اظهار کرد: وقت شناسی ،مطالعه ی فراوان ، احترام به مخاطبین و همچنین بیان شیرین و استفاده بجا از احادیث ، روایات و آیات قرآن کریم از دیگر مواردی است که می تواند به عنوان الگوی تمام عیار برای جوانان جویای دین و اخلاق معرفی گردد

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha