• پنجشنبه / ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۵:۴۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401031913404
  • منبع : نمایندگی سمنان

محمد مهدی اسماعیلی:

تجلیل از آیت‌اله شاهچراغی نه تجلیل از فرد که تجلیل از یک مکتب قهرمان‌پرور است

تجلیل از آیت‌اله شاهچراغی نه تجلیل از فرد که تجلیل از یک مکتب قهرمان‌پرور است

ایسنا/سمنان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،معتقد است: تجلیل از آیت‌الله شاهچراغی نه تجلیل از یک فرد بلکه تجلیل از یک مکتب قهرمان‌پرور است.

محمدمهدی اسماعیلی در آیین اختتامیه کنگره نکوداشت آیت‌الله سید محمد شاهچراغی با اشاره به خدمات آیت الله شاهچراغی در بیش از نیم قرن اخیر اظهار کرد:  آیت‌الله شاهچراغی را تنها متعلق به استان سمنان ندانست و گفت: این عالم وارسته یک چراغ روشن برای جهان تشیع است و اساس پایداری مکتب اهل بیت (ع) وابسته به چنین عالمانی است. 

این عضو کابینه سیزدهم با اشاره به جایگاه عالمان برجسته ای همچون نماینده مردم استان سمنان در خبرگان رهبری ادامه داد: اگر اینچنین افرادی نباشند، دشمن به اهداف خود می‌رسد ولی عالمان دژهای مستحکم در دفاع از توحید نبوت و امامت هستند.

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی با بیان اینکه آیت‌الله شاهچراغی در طول انقلاب اسلامی حضور داشت  اضافه کرد: بعد از آن نیز حضور پررنگ‌تری داشت و فرزندان خوبی تربیت کرد که این عمق علاقه مردم به وی، ناشی از حُسن سلوک و خلق نیکو در این مرد الهی است.

وی با تأکید براینکه تجلیل از آیت الله شاهچراغی، تجلیل از یک فرد نیست بلکه تجلیل از یک مکتب قهرمان‌پرور است که جهاد و شهادت را ترویج می‌کند ادامه داد: آیت الله شاهچراغی از سال ۱۳۴۱ تا کنون، محکم و بدون لغزش در مسیر آرمان های انقلاب مردمی حرکت کردند و این بسیار ارزشمند است و باید به چنین افرادی تعظیم شود.

اسماعیلی با بیان اینکه این شخصیت‌ها را در معرض دید جوانانی که نیازمند الگو هستند قرار دهیم  افزود: به برکت انقلاب اسلامی، نسل جدید ما، اگر از دهه شصتی‌ها جلوتر نباشند، عقب‌تر هم نیستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  در ادامه گفت: اگر کسانی نباشند که از انقلاب و مردم دفاع کنند، دشمن از همین راه به اهداف تهاجم فرهنگی خود خواهد رسید.

وی با تأکید براینکه همه فعالیت های فرهنگی در دولت سیزدهم،  معطوف به ارتقا زیرساخت‌هایی است که خروجی آن شخصیت‌هایی باشد که از ارزش‌های فرهنگی و مذهبی مردم پاسداری کنند ادامه داد: کسانی که به باورهای دینی مردمشان بی‌احترامی کنند، هنرمند و فرهنگی نیستند بلکه هنرمند واقعی باید در راستای اعتلای ارزش‌های جامعه حرکت کند و مردمی که آن طور با شکوه شهید سردار سلیمانی را بدرقه می‌کنند، ارزش اینگونه هنرمندان واقعی را می‌فهمند.
همچنین  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: آیت الله شاهچراغی در نیم قرن زندگی مجاهدانه خود تلاش های بسیاری را برای اعتلای فرهنگ، اخلاق، دین و مذهب در استان سمنان داشته واین موضوع برکسی پوشیده نیست.

آیت الله شاهچراغی مصداق خدمت و اعتماد مردمی هستند
حجت‌الاسلام  مرتضی مطیعی نیز با اشاره به خدمات ارزنده این عالم وارسته گفت: آیت الله سیدمحمد شاهچراغی با وجود خدمات شایسته از پیش از انقلاب و وحدتی که در استان سمنان ایجاد کردند، مصداق خدمت و اعتماد مردمی هستند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان بابیان اینکه تجلیل امروز تنها تجلیل از یک شخص نیست بلکه نکوداشت علم، تقوا، ایمان و زهد است و با تقدیر از دست اندرکاران این همایش تاکید کرد: با وجود عالمان بزرگی چون آیت الله سیدمحمد شاهچراغی و مردمی که با عمق جان پیگیر تجلیل از وی هستند، تیرهای دشمن به خودش کمانه می‌کند.

وی با تأکید براینکه سخنرانی‌های انقلابی و رهنمودهای آیت الله شاهچراغی در اوایل انقلاب اسلامی هیچگاه فراموش نمی شود ادامه داد:خدا شاهد است که هیچ‌کس را به اجبار به این آیین نیاوردیم و همه با میل و علاقه حضور یافتند، نکوداشت این عالم بزرگ وظیفه بود و کاری نکردیم که منتی داشته باشیم و حتی ذره‌ای از زحمات ۵۰ ساله او را در تبلیغ اسلام جبران نکردیم‌.

حجت الاسلام مطیعی تصریح کرد: آیت الله شاهچراغی نیم قرن زندگی پر خیر و برکت داشتند که تلاش‌هایشان برای انقلاب و مردم استان بر هیچکس پوشیده نیست.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان بیان اینکه آیت الله سید محمد شاهچراغی از فضائل و سجایای اخلاقی ارزنده علمی، دینی و فرهنگی دارد اما در طول عمر خود هیچ چشم داشتی نداشته است اضافه کرد: این عالم وارسته  معلم اخلاق محسوب می‌شود.

 وی ایجاد موسسه عصمتیه قبل از انقلاب که الآن حوزه خواهران استان است و ایجاد موسسه ایتام قبل از اتقلاب که تا کنون  برقرار است را از جمله اقدامات مهم آیت الله شاهچراغی در دوران فعالیت برشمرد و افزود: به دلیل اعتماد بالای مردم به آیت الله شاهچراغی، استان سمنان ۱۵۰ برابر رشد دریافت زکات داشته است.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha