• پنجشنبه / ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ / ۲۱:۰۰
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1401031913534
  • خبرنگار : 50454

معاون اجرایی رئیس جمهور:

مصوبات دولت چهارمحال و بختیاری را از بن بست خارج می‌‎کند

مصوبات دولت چهارمحال و بختیاری را از بن بست خارج می‌‎کند

ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: طرح‌هایی که در نشست شورای اداری چهارمحال و بختیاری به تصویب رسید شامل ۳۱ طرح در حوزه زیربنایی است که این استان را از بن بست خارج خواهد کرد.

سید صولت مرتضوی ۱۹ خردادماه در نشست شورای اداری چهارمحال و بختیاری با حضور رئیس جمهور، اظهار کرد: موافقت‌نامه طرح‌های بیان شده در این شورا با ۲۳ دستگاه اجرایی مبادله شد و به تایید رسیده و دستور رئیس جمهور برای ابلاغ مصوبات نیز صادر شده است.

معاون اجرایی رئیس جمهور افزود: طرح‌هایی که در نشست شورای اداری چهارمحال و بختیاری به تصویب رسید شامل ۳۱ طرح در حوزه زیربنایی است که این استان را که با وجود موقعیت آن در مرکز ایران که در بن‌بست قرار دارد، از این وضعیت خارج خواهد کرد همچنین در حوزه آب، خاک و کشاورزی ۲۴ طرح، بهداشت و درمان ۱۴ طرح، صنعت و معدن پنج طرح، رفاه اجتماعی و اشتغال ۴۵ طرح، فرهنگی، آموزشی، ورزشی و گردشگری ۵۲ طرح و در سایر حوزه‌ها هشت طرح به تصویب ریاست جمهوری رسید.

وی ادامه داد: براساس دستور رئیس جمهور در راستای نهضت ملی مسکن خوشبختانه سالانه زمین و تسهیلات ساخت بالغ بر ۱۰ هزار واحد مسکن شهری و ۳۵۰۰ واحد روستایی تامین شده است همچنین در سایر حوزه‌ها به ویژه بهداشت و درمان تصمیماتی اتخاذ شده است که استان چهارمحال و بختیاری را از نظر ضریب تخت بیمارستانی به نرخ متوسط کشوری و حتی بالاتر خواهد رساند.

مرتضوی عنوان کرد: دستگاه‌های حمایتی مانند ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان چهارمحال و بختیاری اقدامات بسیار خوبی دارد همچنین بنیاد مستضعفان در بخش کشاورزی و دامپروری ورود پیدا کرده و در بازدید کارخانه حجاب شهرکرد نیز برنامه‌ریزی‌های لازم جهت توسعه این کارخانه انجام شده است.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه محرومیت تاریخی چهامحال و بختیاری جای تامل است، اضافه کرد: کمیته امام خمینی(ره) نیز اقدامات بسیار خوبی در استان چهارمحال و بختیاری داشتند و خوشبختانه برای ازدواج جوانان در این استان بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه درنظر گرفته شده است و به مرور زمان در طول سال جاری پرداخت خواهد شد همچنین بالغ بر ۹۰۰۰ میلیارد تومان نیز تسهیلات اشتغالزا در نظر گرفته شده است و امیدوریم این مصوبات غبور محرومیت از چهره این استان زدوده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha