• جمعه / ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۰:۰۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1401032013679
  • منبع : نمایندگی گیلان

ارزانی و خوش آب و هوایی دردسری برای گندم زارهای رودبار

ارزانی و خوش آب و هوایی دردسری برای گندم زارهای رودبار

ایسنا/گیلان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودبار گفت: به دلیل ارازن بودن قیمت زمین های گندم زاری و خوش آب و هوایی شهرستان افراد غیربومی تلاش دارند در این مزارع خانه دوم بسازند.  

سروش ابراهیمی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه بیشترین گندم استان گیلان در شهرستان رودبار کشت می‌شود، اظهار کرد: امسال شاهد افزایش تولید گندم در رودبار هستیم.

وی افزود: سال گذشته در ۷۳۰۰ هکتار از اراضی رودبار گندم کاری شده بود این در حالیست که امسال در ده هزار هکتار از اراضی گندم کشت شده است.

ابراهیمی ادامه داد: قیمت خوب خرید تضمینی گندم موجب شده است که کشاورزان بیشتری در زمینه گندم کاری فعالیت کنند.

مدیر جهاد کشاورزی رودبار خاطرنشان کرد: از آنجایی که معمولا کشاورزان مشکل نقدینگی دارند کشت قراردادی برنج و گندم می تواند راهکار خوبی برای برون رفت از این مشکل باشد. برنامه داریم حتما سال آینده کشت قراردادی این محصولات را در رودبار اجرایی کنیم.

وی تصریح کرد: در شهرستان رودبار ۳۳۰۰ هکتار اراضی شالیزاری وجود دارد که در ۲۰۰۰ هکتار از این شالیزارها پس از برداشت گندم برنج کشت می‌شود.

ابراهیمی گفت: در حال حاضر جو در شهرستان رودبار برداشت شده است و برداشت گندم نیز رو به اتمام است.

وی با بیان اینکه ۳۰۰۰ هکتار اراضی اضافه شده به گندمگاری رودبار بیشتر در مناطق بالادست است، گفت: امیدواریم همچنان میزان گندم کاری در این شهرستان افزایش یابد.

وی افزود: متاسفانه به دلیل ارازن قیمت بودن زمین های گندمزار و خوش آب و هوا بودن شهرستان رودبار تمایل غیربومی ها برای ساخت خانه های دومی همواره در تهدید تغییرکاربری است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودبار گفت: مشخص است که گندمزار و شالیزارهای رودبار فقط برای تولید گندم و برنج و دیگر محصولات کشاورزی باید حفظ شوند و سودجویان بدانند که رویای ساختن خانه دوم در این مزارع ارزشمند را به کابوس تخریب تبدیل خواهیم کرد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha