• جمعه / ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۸
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1401032013762
  • خبرنگار : 71038

پیشنهاد استقرار بانک ایرانی در حلب برای توسعه صادرات و تسهیل در تبادلات تجاری بین ایران و سوریه

عبدالله رجبعلی‌نژاد، کاردار سرکنسولگری ایران در حلب، در دیدار با «عامر حموی » رئیس اتاق بازرگانی حلب، راههای ارتقای روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور به ویژه بهره مندی از تخصص و فناوری‌های ایرانی در زمینه ساخت ماشین آلات سنگین و کشاورزی، سیمان، تجهیزات و مواد برای بازسازی و انرژی‌های نوین را بررسی کرد.

به گزارش ایسنا، در این دیدار که «سید مرتضی میریان » از بخش اقتصادی سرکنسولگری ایران در حلب و مسئولان بخش های مختلف اتاق بازرگانی حلب نیز حضور داشتند، بر بهره مندی از ظرفیت های ویژه استانی به صورت دوجانبه و با تکیه بر شرکت های کوچک و متوسط، تاکید شد .

حموی در این دیدار بر اهمیت و گسترش روابط نزدیک بین دو کشور  به ویژه روابط اقتصادی و تجاری در همه زمینه ها تاکید کرد و گفت: گسترش این روابط  بازرگانان سوری و ایرانی را به هم پیوند می دهد.

 او از حمایت ایران از سوریه، در جنگ این کشور علیه تروریسم تمجید کرد .

رجبعلی نژاد نیز در این دیدار روابط خوب دو کشور  را ستود و آن را مهمتر و بزرگتر از روابطی دانست که بر اساس مفهوم سود و زیان حاکم است.

وی بر تلاش طرف ایرانی برای گسترش و تقویت این روابط در همه زمینه ها تاکید کرد و برای در اختیار  قرار دادن تجربیات ایران  به سوریه، چنانکه مقامات عالیرتبه دو کشور ارداه کرده اند، اعلام آمادگی کرد .

طرفین در این دیدار  بر تاسیس بانک مشترک تجاری و یا استقرار بانک ایرانی در حلب برای توسعه صادرات و تسهیل در تبادلات تجاری، تاکید داشتند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سرکنسولگری ایران در حلب ، اتاق تجارت حلب، با وجود تجار توانمند با قدمت ۱۳۷ ساله، نقش مهمی در تجارت و هم افزایی بخش تجاری با صنعت ملی جمهوری عربی سوریه و منطقه دارد.

همچنین وجود شهرک صنعتی «شیخ نجار» با وسعت ۴۲۰۰ هکتار و مناطق صنعتی کوچکتر در شهر حلب، موقعیت های ارزشمندی را برای همکاریهای اقتصادی به وجود آورده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha