• جمعه / ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۴:۵۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401032013870
  • خبرنگار : 50404

مشهد می‌تواند قطب معنوی سینمای ایران شود

مشهد می‌تواند قطب معنوی سینمای ایران شود

ایسنا/خراسان رضوی شهردار مشهد گفت: مشهد می‌تواند به عنوان قطب تولیدات معنوی سینمای ایران لقب بگیرد و در این زمینه طلایه‌دار باشد.

سید عبدالله ارجائی در افتتاحیه فیلم بدون قرار قبلی که امروز، ۲۰ خردادماه در پردیس سینمایی هویزه مشهد برگزار شد اظهار کرد: مشهد یک شهر ویژه و خاص بوده که به غیر از شهرهای مذهبی شیعه مثال دیگری در دنیا ندارد. یکی از ویژگی‌های مهم مشهد فلسفه ذاتی و وجودی آن است که هر رویداد و رخدادی باید با آن فلسفه ذاتی هماهنگی داشته باشد. همچنین مشهد در مقابل کهن‌شهرهای دیگر ایران یک شهر جوان است که حدود ۱۳۰۰ سال از سن این شهر می گذرد.

وی افزود: مشهد شهری نبوده که در کنار یک عارضه طبیعی یا نهری خوش آب و هوا باشد و جمعیت برای استفاده از آن دور هم جمع شده باشند. همچنین یک شهر صنعتی، کارگاهی و خوابگاهی هم نبوده، بلکه مشهد یک باغ خصوصی بوده که تبدیل به یک ابرشهر شده و حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و ۱۰ برابر جمعیت شهروندان، به آن سفر می‌کنند.

شهردار مشهد خاطرنشان کرد: مضجع شریف علی‌بن‌ موسی‌الرضا(ع) تنها چیزی است که سبب شده مشهد شکل بگیرد و توسعه یابد. سرعت جمعیت‌پذیری مشهد در مقایسه با کهن‌شهرهای اطراف خود مانند نیشابور، سبزوار، رادکان و ترشیز قابل مقایسه نیست و تنها یک دلیل باعث گرد آمدن زائر و مجاور شده و آن هم امام هشتم(ع) است. بنابراین باید این مهم در تمام ابعاد شهری خودنمایی داشته و هر رویداد، چه کالبدی و چه فرهنگی نسبت مشخص با فلسفه ذاتی و وجودی آن داشته باشد.

ارجائی بیان کرد: در شهر مشهد که قدم می‌زنید باید متوجه شوید که این شهر زیارتی است و هنر هم نسبتش با مشهد همین است. مشهد کانون نجیب هنر ایرانی است و بیشترین تراکم سالانه مخاطب را دارد. همچنین مشهد می‌تواند در صورتی که آستین همت بالا بزنید به عنوان قطب تولیدات معنوی سینمای ایران لقب بگیرد و در این زمینه طلایه‌دار باشد.

وی ادامه داد: مبنای ما در این دوره از مدیریت شهری این است که زمینه این رخداد را فراهم کنیم و اهالی نجیب سینمای ایران و هنرمندانی که تعلق خاطر به حضرت رضا(ع) دارند نیز بهترین کمک‌کنندگان پیش‌روی ما هستند.

شهردار مشهد با گرامی‌داشت یاد مهدی صباغی و نادر طالب‌زاده عنوان کرد: یاد دو هنرمند تازه درگذشت‌مان را گرامی می‌داریم و امیدواریم فیلم بدون قرار قبلی که فیلم خوبی است، با فروش خوب و آغاز مقدسی که در شب میلاد حضرت رضا دارد پله‌های موفقیت را طی کرده و عوامل آن آثار بیشتری تولید کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha