• جمعه / ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۴:۵۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401032013876
  • خبرنگار : 50404

بزرگداشت رضا صابری برگزار شد

بزرگداشت رضا صابری برگزار شد

ایسنا/خراسان رضوی بزرگداشت رضا صابری، کارگردان پیشکسوت تئاتر مشهد برگزار شد.

در مراسم بزرگداشت رضا صابری، کارگردان پیشکسوت تئاتر مشهد که امروز، ۲۰ خردادماه در پردیس سینمایی هویزه مشهد برگزار شد، بخشی از مستند زندگی وی به کارگردانی علیرضا محمدآبادی و محمود بابایی رونمایی شد.

در این مستند مروری بر تئاترهایی که وی بر صحنه برده است انجام شده و او با حضور در آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی و محمدرضا شجریان از فعالیت‌های هنری خود در مشهد سخن می‌گوید.

همچنین در این مراسم، حامد بهداد نیز درباره رضا صابری بیان کرد: سال‌هایی که به خاطر می اورم تعهد استادم، رضا صابری را نشان می‌دهد. فشارهایی از همه جانب به هنرمندان، اهل فرهنگ، قلم و نمایش هم آن زمان که سن کمی داشتم احساس می‌شد و هم حالا؛ اما هنرمندانی امثال رضا صابری ثابت کردند که چه در فضای بسته و چه باز می‌توان همیشه متعهد بود، شاگرد تربیت کرد، نمایشنامه نوشت و بازی و کارگردانی کرد و از همه مهم‌تر انسان تولید کردند. از جانب تمام شاگردانی که قبل و بعد از من در محضر رضا صابری آموخته‌اند، از او تشکر می‌کنم. او مرد فرهیخته، باسواد و پر از شوری است.

رضا صابری نیز در ادامه این مراسم گفت: حامد بهداد استاد من است، نه شاگردم. در روزگاری که در مشهد زندگی می‌کرد در کنار او حضور داشتم اما اکنون برای بازیگری خوب و کارهای فاخری که انجام داده است باید او را تحسین کرد. من کاری انجام نداده‌ام و از افرادی که این مراسم را تدارک دیده‌اند تشکر می‌کنم.

در این مراسم که با حضور محسن برمهانی معاون سازمان صداوسیما، عباس جمشیدی‌فر، حامد بهداد، محمد فیلی و جواد خواجوی، بازیگر، عبدالجبار کاکایی، شاعر و ترانه‌سرا، انسیه شاه حسینی، کارگردان، امیررضا خادم، پیشکسوت کشتی، حسن روح‌الامین، نقاش، سعید خانی، مدیر خانه فیلم و محمود رضوی، تهیه‌کننده سینما برگزار شد، هدایایی از طرف بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری مشهد به وی اعطا شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha