• جمعه / ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۵:۱۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401032013888
  • خبرنگار : 50416

امام جمعه ملایر:

مواد غذایی برای کشور مانند مهمات برای ارتش است

مواد غذایی برای کشور مانند مهمات برای ارتش است

ایسنا/همدان امام جمعه ملایر مواد غذایی برای یک کشور را مانند مهمات برای ارتش دانست که نباید در تامین آن به فکر سود باشیم و گفت: امروز تحریم های دشمن بدلیل استقلال در عرصه نظامی اثری بر کشور ندارد اما هنوز در عرصه تامین مواد غذایی به استقلال نرسیدیم لذا ضروری است که برای جلوگیری از ایجاد بحران مواد غذایی در آینده، به عشایر و بخش کشاورزی توجه ویژه داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام محمد باقر برقراری در خطبه های نماز جمعه ملایر ۲۰ خرداد، به ویژگی های امامان معصوم(ع) در علم، رفتار، مدیریت و سیاست اشاره و مطرح کرد: در زیارت نامه امام رضا(ع) ایشان را امام مهربانی ها خطاب می کنیم.

برقراری با بیان اینکه رافت امام رضا (ع) محسوس است و هر زائری با ورود به آستان قدس، با رافت دریایی ایشان مواجه می شود، گفت: امام رضا(ع) امامی مردمی و در بطن مردم بود امروز نیز ایشان حاکم دل ها و در قلب مردم است.

وی با تاکید بر اینکه ممکن است کسی منتخب مردم باشد اما مردمی نباشد، افزود: امام رضا(ع) پای صحبت غلامان و زیر دستانش می نشست و نه تنها مردمی بود بلکه به غلامانی که آن زمان جایگاه اجتماعی بالایی نداشتند، بها می داد.

برقراری به برخی شاخصه های مردمی بودن اشاره و مطرح کرد: توجه به محرومان و مستضعفان و حمایت از آن ها، یکی از شاخصه های مردمی بودن است.

امام جمعه ملایر تکیه کردن به مردم در تمامی حوزه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی را دومین شاخصه مردمی بودن برشمرد و خاطرنشان کرد: سومین شاخصه، نشستن پای صحبت مردم مانند امام رضا (ع) است.

وی با تاکید بر مردمی بودن دین اسلام، تصریح کرد: خداوند به مردمداری قبل از برپایی نماز تاکید دارد و پرداخت زکات هم نوعی مردمداری است.

برقراری ادامه داد: امام خمینی که (ره) تربیت یافته همین مکتب است، توجه ویژه ای به مردم داشت بطوریکه بیشترین واژه استفاده شده در کتاب صحیفه نور، واژه های اسلام و مردم است.

وی با بیان اینکه طبق گفته امام (ره)، کشوری که استقلال نداشته باشد عزت و آبرو نخواهد داشت، گفت: این استقلال در گرو تامین مواد غذایی و تامین مواد غذایی در گرو شکوفایی کشاورزی است.

امام جمعه ملایر تاکید کرد: امام (ره) فرمود مسئله کشاورزی که خود عبادت و اطاعت است را باید در راس امور قرار داد تا از واردات مواد غذایی و غلات جلوگیری شود.

برقراری با اشاره به ضرورت رسیدن به خودکفایی و استقلال در حوزه تامین مواد غذایی خواستار توجه ویژه وزارت جهاد کشاورزی به مسئله کشاورزی شد و افزود: ما هنوز در حوزه تامین مواد غذایی به استقلال نرسیدیم.

وی به واردات ۱۶ میلیون تن نهاده دامی اشاره و تاکید کرد: می توانیم این میزان را خود در کشور تولید کنیم چرا که ایران این ظرفیت را دارد که روی پای خود بایستد.

برقراری یادآور شد: در دولت های قبل، حمایتی از کشاورزان صورت نمی گرفت و خرید محصولات شان تضمینی نبود و هزینه تولیدات بصورت قطره چکانی به آن ها پرداخت می شد.

امام جمعه ملایر مواد غذایی برای یک کشور را مانند مهمات برای ارتش دانست که نباید در تامین آن به فکر سود باشیم و گفت: مواد غذایی امنیت آفرین است.

وی با بیان اینکه امروز تحریم های دشمن بدلیل استقلال در عرصه نظامی اثری بر کشور ندارد، اظهار کرد: در عرصه اقتصادی ما هنوز به استقلال نرسیدیم لذا ضروری است که برای جلوگیری از ایجاد بحران مواد غذایی در آینده، به عشایر و بخش کشاورزی توجه ویژه داشته باشیم.

برقراری خرید تضمینی محصولات کشاورزی را یکی از اقدامات حمایتی دولت از کشاورزان و نمونه مردمداری دانست و تاکید کرد: امروز اگر می‌خواهیم مردمدار باشیم، باید کشاورزی را شکوفا کنیم.

امام جمعه ملایر در بخش دیگری افزایش اجاره بها مسکن و رفتار دلخواه و سلیقه ای مالکان در تعیین نرخ اجاره بها را یکی از مشکلات کشور دانست و افزود: نرخ مشخصی برای اجاره بها وجود ندارد و مالکان سلیقه ای و طبق نظر شخصی، قیمت ها را بالا بردند و در حق مستاجر اجحاف می شود.

وی خواستار نظارت مسئولان در تعیین نرخ اجاره بها و حل مشکلات مستاجران شد و گفت: برای حل این مشکل، هر کس در حد توان خود کمک کند و در دهه کرامت از خود کرامت نشان دهد.

برقراری در ادامه با اشاره به مذاکرات وین بیان کرد: آمریکا و دیگر کشورهای غربی خواستار پذیرفتن تحریم سپاه قدس بودند و قرار گرفتن سپاه در لیست تروریست را شرط به نتیجه رسیدن مذاکرات دانستند.

وی ادامه داد: در واقع هدف آن ها این است که قدرت موشکی و حضور منطقه ای ایران را مهار کنند تا حضور مقتدرانه ایران از منطقه حذف شود.

برقراری تاکید کرد: در صورتیکه حضور جمهوری اسلامی در منطقه حذف شود یا حضور مقتدرانه ای نداشته باشد، امنیت کشور به خطر می افتد.

امام جمعه ملایر خطاب به آمریکا و رژیم صهیونیستی گفت: ما می دانیم که شما به دنبال این هستید که دست و پای این ملت را از منطقه حذف کنید اما این نظام قدرت خود را در کشورهای یمن، سوریه، عراق و لبنان نشان داده است.

وی با بیان اینکه این منطقه هر روز برای آمریکا و موافقانش نا امن تر خواهد شد، اضافه کرد: نیمی از کشورهای دنیا به این قطعنامه ضد ایرانی رای ممتنع دادند یعنی نیمی از دنیا با ما است.

برقراری مطرح کرد: روزنامه های رژیم صهیونیستی اذعان کردند که جمهوری اسلامی در اوج اقتدار است و با انعقاد قراردادهایی با کشور های منطقه و طرح مردمی سازی یارانه ها، در آینده ای نه چندان دور به یک قدرت فرا منطقه ای تبدیل می شود و این تحریم ها هیچ اثری بر آن ها نخواهد داشت.

وی همچنین خواستار نظارت بیشتر مسئولان و دستگاه های مرتبط بر اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها شد و افزود: این طرح در دوران نقاهت است و مسئولان باید نظارت بیشتری داشته باشند.

امام جمعه ملایر در بخش دیگری به اهمیت محیط زیست اشاره کرد و یادآور شد: آلودگی های ماشینی، صنعتی، کارخانجات، ریزگردها، ساخت و سازهای بی رویه، تخریب جنگل ها و فرسایش خاک تهدیدات جدی برای محیط زیست هستند.

برقراری با بیان اینکه مسئولان باید سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در این زمینه را جدی بگیرند، خاطرنشان کرد: تا کنون ۴۷ درصد این سیاست ها اجرا شده است و مسئولان باید با همکاری مردم در اجرا کردن ۵۳ درصد مابقی تلاش کنند.

وی افزود: بقاء انسان در گرو حفظ محیط زیست است و هیچ عاملی نباید سبب به خطر افتادن محیط زیست شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha