• جمعه / ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۶:۴۴
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401032013935
  • خبرنگار : 50491

امام جمعه موقت گرگان:

سیره امام رضا(ع) باید سرلوحه زندگی ما قرار گیرد/ دقت در برنامه های مذهبی صدا و سیما

سیره امام رضا(ع) باید سرلوحه زندگی ما قرار گیرد/ دقت در برنامه های مذهبی صدا و سیما

ایسنا/گلستان امام جمعه موقت گرگان گفت: باید سبک زندگی رضوی و اخلاق حسنه و پسندیده امام رضا(ع) سرلوحه زندگی ما قرار گیرد.

حجت الاسلام قاسم لیوانی ظهر امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز نماز جمعه گرگان با تبریک ولادت امام رضا(ع) اظهار کرد: از ابراهیم بن عباس صولی نقل شده که من علی بن موسی الرضا(ع) را هرگز ندیدم که در سخن گفتن با کسی درشتی کند، آن امام همام هنگام سخن گفتن با دیگران با نرمی و ملایمت رفتار می کرد و هیچ‌گاه صحبت کسی را قطع نمی کرد و اگر لازم بود صبر می کردند سخن شخص مقابل تمام شود.

وی افزود: گاهی اوقات در صدا و سیما کسانی را برای مصاحبه می آورند اما وقتی هنوز سخنانش تمام نشده صدای او را قطع می کنند که این کار از لحاظ اخلاقی صحیح نیست.

امام جمعه موقت گرگان با بیان اینکه امام رضا(ع) اگر قادر به انجام درخواست دیگران بودند آن را رد نمی کردند، تصریح کرد: امام رضا(ع) بردبار، شکیبا و اهل جود و بخشش بود، امکان نداشت کسی از ایشان درخواست کمک کند اما ایشون از آن فرد دریغ کند.

لیوانی تاکید کرد: امیدوارم همه ما پیرو امام رضا(ع) باشیم و اخلاق پسندیده و حسنه امام مهربانی را در زندگی خود به کار ببریم.

وی ۲۶ خرداد ماه سالروز شهادت مجاهدان موتلفان اسلامی را گرامی داشت و یادآور شد: در این روز بخارایی، صفارهرندی، امانی و نیک‌نژاد به دست رژیم پهلوی به شهادت رسیدند، در دولت پهلوی، نخست وزیر و مسئولانی که سر کار می‌آمدند برخی از فرقه ذاله بهاییت بودند که مردم به ویژه مبارزان به هیچ وجه آنان را قبول نداشتند.

امام جمعه موقت گرگان ادامه داد: آنان با دین و اسلام سازگاری نداشتند و سعی داشتند دین را به حاشیه ببرند لذا آن مجاهدین و مبارزان تصمیم گرفتند، مسئولان به ویژه حسن‌علی منصور را به سزای رفتار و کارهایش برسانند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha