• شنبه / ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ / ۰۹:۰۳
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401032114128
  • خبرنگار : 50182

برای پیشگیری از این خطرات "ضدآفتاب" بزنید

برای پیشگیری از این خطرات "ضدآفتاب" بزنید

ایسنا/کرمانشاه یک متخصص پوست با تاکید بر ضرورت استفاده از کرم ضد آفتاب در روزهای گرم سال، گفت: استفاده از این محصول جهت پیشگیری از ابتلا به سرطان پوست توصیه می شود.

دکتر علی ابراهیمی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به افزایش تابش نورخورشید در فصل گرما، گفت: در همین راستا ضرورت دارد که افراد از پوست خود در برابر خطرات نور خورشید مراقبت کنند.

وی افزود: اثرات مخرب نور آفتاب به دو دسته کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم می شود که آثار کوتاه مدت آن مواردی مانند آفتاب سوختگی را شامل می شود.

ابراهیمی اثرات بلندمدت تابش نورآفتاب را خطرناک دانست و افزود: این اثرات و عوارض شامل ایجاد ضایعات پیش سرطانی و سرطانی بر روی پوست است.

وی افزود: همچنین شل شدن، افتادگی و چروک پوست هم از دیگر اثرات مخرب تابش بلندمدت نور آفتاب بر روی پوست است.

ابراهیمی تصریح کرد: در این شرایط بهترین راهکار محافظت از پوست استفاده از لباس های پوشیده، کلاه و استفاده از کرم ضدآفتاب است.

وی تاکید کرد: استفاده از کرم ضدآفتاب برای تمام سنین توصیه می شود و برای کودکان هم از سن 9 تا 12 ماهگی استفاده از این محصول بلامانع است.

ابراهیمی با اشاره به وجود انواع ضدآفتاب گفت: بسته به نوع پوست صورت و سن افراد، ضدآفتاب های متفاوتی در بازار موجود است و ضد آفتاب کودکان از بزرگسالان متمایز بوده و برای انواع پوست های چرب و خشک هم ضدآفتاب های مختلفی وجود دارد.

این متخصص پوست با تاکید بر اینکه تمام ضدآفتاب های ایرانی موجود در داروخانه ها استاندارد است، گفت: افراد هنگام خرید ضدآفتاب باید به کشور تولید کننده، برند محصول و سیب سلامت بر روی محصول دقت کنند.

وی در خصوص شاخص sps ضدآفتاب هم گفت: این شاخص یک فاکتور محافظتی است و اگر عدد آن بین 30 تا 50 باشد، مناسبت است.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه ضدآفتاب باید برای تمامی نقاط پوست که در تماس با نورآفتاب است استفاده شود، گفت: این نقاط شامل دست و صورت و برای مردان پشت گوش، پشت گردن و حتی برای افراد طاس نقاط خالی شده سر را هم شامل می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha