• شنبه / ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۱:۱۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401032114294
  • خبرنگار : 50184

یک نقره حاصل حضور 7 کشتی‌گیر کرمانشاه در جام تختی

یک نقره حاصل حضور 7 کشتی‌گیر کرمانشاه در جام تختی

ایسنا/کرمانشاه حامد رشیدی در وزن 74 کیلوگرم تنها مدال آور کرمانشاه در چهل و دومین دوره رقابت های بین المللی کشتی آزاد جام تختی شد.

جعفر دلیری سرپرست کشتی گیران اعزامی کرمانشاه به رقابت های بین المللی کشتی آزاد جام تختی در پایان این رقابت ها در گفت و گو با ایسنا در تشریح عملکرد کشتی گیران اعزامی، اظهار کرد: کشتی گیران ما در این رقابت ها کشتی های قابل قبولی نگرفتند و عملکردشان رضایت بخش نبود، چرا که اکثرا در همان دور اول باختند.

وی ادامه داد: در رقابت های قهرمانی کشور که ما در جایگاه سوم قرار گرفتیم، کشتی گیران کرمانشاهی عملکرد بهتری داشتند و با توجه به اردوها و تمریناتی که برای آنها برگزار کردیم، انتظار می رفت در جام تختی هم نتایج خوبی کسب کنند.

دلیری با اشاره به کسب تک مدال حامد رشیدی از کرمانشاه در این رقابت ها، عنوان کرد: حامد رشیدی هم می توانست اول شود، چون هم تجربه اش از محمدصادق فیروزپور بیشتر بود و هم اینکه تاکنون میادین بیشتری را دیده است.

وی با اشاره به مصدومیتی که سیدعلی عظیمی در وزن 57 کیلوگرم از قبل داشت، افزود: این کشتی گیر سابقا دچار مصدومیت شده بود و فکر می کردیم که بهبود پیدا کرده، اما روز آخر اعزام عنوان کرد که دچار ضرب دیدگی شده و نمی تواند کشتی بگیرد، با این حال به تنکابن آمد و مصدومیتش را در آنجا هم اعلام کرد.

دلیری تصریح کرد: در وزن 70 کیلوگرم هم فکر می کردیم خیرالله قهرمانی باتوجه به تمرینات خوبی که پشت سر گذاشته، بهترین نتیجه سالهای گذشته را در این رقابت ها بگیرد، اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

وی به مصدومیت بهمن تیموری در وزن 79 کیلوگرم در این رقابت ها هم اشاره کرد و گفت: بهمن تیموری از قبل یک دوره مصدومیت را پشت سر گذشته بود و در این رقابت ها هم حین کشتی با بدشانسی دچار مصدومیت شد. مصدومیتی که من هم سابقا زمانی که کشتی می گرفتم آن را تجربه کرده بودم و می دانستم که ادامه کشتی گرفتن برایش سخت است.

دلیری در مورد عملکرد علی آقایی در وزن 86 کیلوگرم هم گفت: این کشتی گیر هم در تمرینات دچار کشیدگی کشاله ران شده بود، اما موضوعی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که درد همواره همراه با ورزشکار و جزیی از ورزش است، بنابراین زمانی که روی تشک می رود باید همه چیز را فراموش کند و تنها به فکر جنگیدن باشد. با این حال کم تجربه بودن این کشتی گیر روی عملکردش هم بی تاثیر نبود.

وی با بیان اینکه از ارشک محبی در وزن 92 کیلوگرم انتظار بیشتری می رفت، گفت: ارشک هم از نظر سطح آمادگی و هم توقعی که از او داشتیم از بقیه کشتی گیران بالاتر بود، با این وجود به نظر می رسد که حریفش از نظر روحی سوار بر کشتی بود.

دلیری با بیان اینکه در وزن 125 کیلوگرم هم محمد مرادی علیرغم آمادگی جسمانی خوبی که داشت در رقابت ها خوب ظاهر نشد، عنوان کرد: این موضوع باید ریشه یابی شود، چرا کشتی گیران ما علیرغم آمادگی که دارند، در مسابقات عملکرد خوبی ندارند.

وی در پایان گفت: ما بهترین سالن، امکانات و تجهیزات و مربیان و برنامه های تمرینی را در اختیار کشتی گیرانمان قرار می دهیم، هیچ چیز برایشان کم نمی گذاریم، اما زمانی که در مسابقات روی تشک می روند، خارج از انتظار ظاهر شوند که دراین راستا باید مسئولین هیات و مربیان بنشینند، ساعت ها درمورد آن حرف بزنند، ریشه یابی کنند و در نهایت به فکر یک راه حل برای آن باشند.

رقابت های بین المللی کشتی آزاد جام تختی با حضور 135 کشتی گیر از کشورهای ایران، ارمنستان و گرجستان طی روزهای 19 و 20 خرداد در تنکابن استان مازندران برگزار شد و تیم ایران هم در پایان قهرمان شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۳-۲۱ ۱۳:۰۱

متاسفانه بازهم کارنامه ای ضعیف از کشتی کرمانشاه که زمانی مهد کشتی کشور بود و دلیلی دیگری بر مدیریت ضعیف ورزش استان