• شنبه / ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۲:۴۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401032114443
  • خبرنگار : 71402

رئیس‌جمهوری کوبا به آمریکا تاخت

رئیس‌جمهوری کوبا به آمریکا تاخت

رئیس‌جمهوری کوبا در پیامی ویدیویی خطاب به نشست مردم برای دموکراسی که برای مقابله با اجلاس قاره آمریکا برگزار شد، صحبت کرده و از تصمیم واشنگتن برای مستثنی کردن برخی از کشورها در حضور در آن جلسه انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، میگوئل دیاز-کانل، رئیس‌جمهوری کوبا در سخنانی از ایالات متحده بابت محروم کردن کوبا، ونزوئلا و نیکاراگوئه از شرکت در اجلاس قاره آمریکا انتقاد و از کسانی از جمله آندرس لوپز اوبرادو، رئیس‌جمهوری مکزیک که دعوت برای شرکت در این اجلاس را بابت این محرومیت رد کرد، قدردانی کرد.

دیاز-کانل گفت: هرگاه دولت‌ها ما را از حق صحبت محروم کنند، مردمی برای ارائه ما و برای اینکه از طرف ما صحبت کنند، آنجا خواهند بود.  

رئیس‌جمهوری کوبا افزود: دیگران هم قبلا همین کار را امتحان کرده و در معرض کودتاها... و کمپین های فراملی ترور مثل عملیات کندور قرار گرفتند. کوبا از نشست قاره آمریکا محروم شد، در واقع از مکان طبیعی خودش جدا شد. آنها تهاجم‌ها را تامین مالی می‌کنند و به حملات از حملات مختلف علیه انقلاب‌ها ادامه می‌دهند.

رهبر کوبا تاکید کرد که مردم کشورش "بازماندگان محترم ۶۳ سال محاصره و ننگ آن امپراتوری قدرتمندی هستند که ۳۰ برابر بزرگتر از جزیره ماست."

او از کشورهایی که دست رد به سینه آمریکا زدند و در اجلاس قاره آمریکا شرکت نکردند، قدردانی کرد. نهمین نشست قاره آمریکا که در لس‌آنجلس برگزار می‌شود، تحت‌الشعاع جنجالی بر سر تصمیم آمریکا برای عدم دعوت از سه کشور کوبا، ونزوئلا و نیکاراگوئه قرار گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۳-۲۱ ۲۲:۱۱

همه رفتند !! کدوم نرفته ها ؟! مکزیک ام که وظایفش و بهش گفتند ، چهار روز دیگه ام قراره بره آمریکا !! اون دوتا کشور دیگه ام که اسمشون و کسی نشنیده !!! یه قاره که بزرگتراش یه طرف ایستادند کوچک ترها باید باهاشون همراه باشند ، وگرنه اسمشون میشه فرزند ناخلف....برو ادم شو