• شنبه / ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۶:۴۷
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 1401032114701
  • خبرنگار : 71625

استفاده از ابزار هنر برای دفاع از حقوق قربانیان ترور

استفاده از ابزار هنر برای دفاع از حقوق قربانیان ترور

مراسم تقدیر از برترین‌های اولین جشنواره نقاشی «حقوق بشر در سایه» با حضور اساتید و داوران نقاشی، هنرمندان و خانواده‌های قربانیان ترور برگزار شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی انجمن دفاع از قربانیان تروریسم، در ابتدای مراسم، حسین آقایی‌پور ـ دبیر کانون هنر برای حقیقت ـ عنوان کرد: زبان هنر زبانی است که نیازی به ترجمه نداشته و جهان‌شمول است و می‌توانیم با استفاده از آن قدمی اساسی در دفاع از حقوق قربانیانی برداریم که صدای آنها شنیده نمی‌شود.

حسین آقایی‌پور ادامه داد: اولین جشنواره «حقوق بشر در سایه» به همت انجمن دفاع از قربانیان تروریسم و کانون هنر برای حقیقت در آذرماه ۱۴۰۰ با هدف به کارگیری ابزار هنر در دفاع از حقیقت و حقوق قربانیان ترور آغاز به کار کرد. این جشنواره با استقبال هنرمندان مواجه شده و با توجه به اختصاصی بودن موضوع، ۸۰ اثر از میان چند صد اثر ارسالی انتخاب و از آن میان ۱۸ اثر به مرحله نهایی راه یافته و نفرات برگزیده در اسفند ماه ۱۴۰۰ توسط داوران انتخاب شدند.

دبیر جشنواره نقاشی «حقوق بشر در سایه» در ادامه گفت: آثار برتر این جشنواره پیرامون قربانیان جنایات منافقین، داعش و عربستان سعودی بوده و ما قصد داریم نمایشگاه‌های گروهی از آثار منتخب برگزیده را در شهرهای کشور و عرصه بین المللی برگزار کنیم که اولین مورد آن در تیرماه ۱۴۰۱ و در شهر رشت خواهد بود.  

هنگامه پورمحمد گسکری ـ استاد دانشگاه و یکی از داوران جشنواره ـ درباره کم و کیف داوری آثار بیان کرد: هنر منجر به آفرینش آثار ارزشمندی شده و می‌تواند در راه دفاع از حقیقت به کار گرفته شود. داوری آثار بر اساس ارتباط با موضوع جشنواره و همچنین قدرت تکنیکی آثار ارسالی انجام شده است.

در انتهای مراسم از هنرمندان برگزیده جشنواره، با اهدای لوح سپاس و جوایز نقدی تقدیر به عمل آمد. اولین جشنواره حقوق بشر در سایه که به همت انجمن دفاع از قربانیان تروریسم و با همکاری کانون هنر برای حقیقت، انجمن سفیران صلح و دوستی، فرهنگسرای ملل و مرکز دانش پژوهان بنیاد شهید برگزار شد، با هدف به کارگیری ظرفیت‌های هنر در دفاع از حقوق قربانیان ترور آغاز به کار کرده و با گسترش فعالیت‌های خود، به دنبال برگزاری نمایشگاه‌های گروهی در شهرهای کشور و عرصه بین المللی خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha