• یکشنبه / ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۳:۳۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1401032215361

سرپرست بهزیستی فارس اعلام کرد:

افزایش متقاضیان فرزندخوانده در فارس/رهایی نوزاد افزایش نداشته است

افزایش متقاضیان فرزندخوانده در فارس/رهایی نوزاد افزایش نداشته است

ایسنا/فارس سرپرست بهزیستی فارس ضمن بیان اینکه، شاهد افزایش متقاضیان دریافت کودک (فرزندخوانده) هستیم، اعلام کرد که سال گذشته سرپرستی ۱۰۱ کودک به متقاضیان فرزندخواندگی واجد شرایط در سراسر این استان واگذار شده است.

محمدرضا هوشیار یکشنبه ۲۲ خرداد در جمع خبرنگاران ضمن بیان اینکه با توجه به آمارهای موجود رها کردن نوزادان توسط والد زیستی(پدر و مادر) نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش و تفاوت محسوسی نداشته است، گفت: فقط مشکلات معیشتی باعث ایجاد این پدیده نیست و عوامل و فاکتورهای متعددی در ایجاد آن دخیل است.

او با اشاره به انتشار خبر پیدا شدن نوزاد با شرایط خاص در شهرستان گراش، اضافه کرد: این کودک پسر دارای مشکل عفونت و افت اکسیژن بوده و در حال حاضر در ان آی سی یو بیمارستان گراش بستری است و چنانچه مشکل خاصی نداشته باشد پس از ترخیص در شیرخوارگاه مرکز استان پذیرش خواهد شد.

هوشیار خاطرنشان کرد: اگر کودکی فاقد سرپرست بود یا سرپرستان شرایط لازم و شایستگی نگهداری از کودک را نداشتند، باید شهروندان از طریق تماس با شماره ۱۲۳ اورژانس اجتماعی این مسئله را به اطلاع بهزیستی برسانند.

او ضمن یادآوری اینکه تحویل نهایی کودک به بهزیستی با حکم دادگاه انجام می‌شود، گفت: پس از تحویل کودک به بهزیستی اولویت نگهداری با خانواده زیستی وی خواهد بود، اگر آنها برای باز پیوند مناسب نبودند، اولویت با واگذاری کودک به خانواده جایگزین مانند اقوام درجه یک و دو خواهد بود و اگر این نیز میسر نبود اولویت بندی واگذاری با فرزندخواندگی یا امین موقت است.

هوشیار اظهار کرد: در غیر از موارد فوق تا زمانی که یکی از سه شرط بالا فراهم شود کودک در مرکز بهزیستی نگهداری می‌شود.

سرپرست بهزیستی فارس خاطرنشان کرد: در استان یک شیرخوارگاه برای پذیرش نوزادان و کودکان رده سنی زیر ۳ سال وجود دارد و آمارهای ارائه شده مربوط به کل استان فارس است.

هوشیار در ادامه بیان کرد: در حال حاضر بیش از هزار خانواده پشت نوبت و متقاضی فرزندخواندگی در استان فارس در سامانه ملی فرزندخواندگی ثبت نام کرده‌اند که بعد از بررسی صلاحیت‌ها در چرخه تحویل فرزند قرار می‌گیرند.

او ایجاد فرهنگ عمومی و امکان واگذاری فرزند به دختران مجرد و خانواده‌های دارای فرزند را از دلایل افزایش تعداد متقاضیان برشمرد و گفت: تنها مرکز نگهداری کودکان زیر ۳ سال فارس شیرخوارگاه حضرت ولی عصر(ع) است که در قالب موسسه خیریه و به صورت هیئت امنایی اداره می‌شود و در راستای رشد همه جانبه کودکان خدمات تخصصی ارائه می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha