• دوشنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ / ۰۷:۰۶
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 1401032315695
  • خبرنگار : 90047

حضور پاراتکواندوکاران در گرندپری براساس رنکینگ جهانی

حضور پاراتکواندوکاران در گرندپری براساس رنکینگ جهانی

سرپرست دبیری فدراسیون تکواندو گفت: بعد از این تنها پاراتکواندوکارانی حق شرکت در مسابقات گرندپری را خواهند داشت که براساس رنکینگ اسامی آنها از سوی فدراسیون جهانی اعلام شود.

مسعود لشگری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: براساس اعلام فدراسیون جهانی بعد از این ورزشکاران پاراتکواندو تنها در صورتی می‌توانند در مسابقات گرندپری حضور پیدا کنند که دارای رنکینگ بالایی جهانی باشند و اسامی آنها از سوی فدراسیون جهانی اعلام شود نه کادر فنی.

وی گفت: به دلیل بالا بودن سطح مسابقات گرندپری، این شرایط برای کادر فنی فراهم نیست که اسامی ورزشکاران اعزامی به این رقابت‌ها را اعلام کند و در این زمینه فدراسیون جهانی براساس رنکینگ اسامی ورزشکارانی که حق شرکت را دارند مشخص خواهد کرد.

سرپرست دبیری فدراسیون تکواندو همچنین با اشاره به اعزام تیم پاراتکواندو به مسابقات گرند پری فرانسه خاطرنشان کرد: این مسابقات در شهریورماه برگزار می‌شود و کسانی مجوز شرکت در این تورنمنت را خواهند داشت که طبق رنکینگ، اسامی آنها از سوی فدراسیون جهانی اعلام شده باشد نه براساس صلاحدید کادر فنی.

لشگری همچنین درباره وضعیت رایحه شهاب و غیبت او در تمرینات بعد از پارالمپیک توکیو، گفت: رایحه شهاب بعد از بازیهای پارالمپیک توکیو به دلیل برخی مشکلات در اردوی تیم حضور نداشت اما بعد از نشستی که با او داشتیم به ترکیب تیم پاراتکواندو اضافه شده و دیگر مشکلی برای حضور در تمرینات و شرکت در مسابقات ندارد. سعی داریم او را برای مسابقات قهرمانی آسیا ویتنام که شهریور برگزار می‌شود، آماده کنیم.

وی در پایان با اشاره به روند رو رشد تیم پاراتکواندو، افزود: با حمایت‌های کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون تکواندو، پاراتکواندو ساختار هدفمندی پیدا کرده و شرایطش رو به رشد است. سعی داریم با استعدادیابی و مطرح کردن این رشته، جایگاه این رشته را در آینده پررنگ‌تر از قبل کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha