• دوشنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۱:۰۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401032315942
  • خبرنگار : 71660

دموکرات ارشد آمریکایی: مدارک کافی برای آغاز تحقیقات کیفری علیه ترامپ داریم

دموکرات ارشد آمریکایی: مدارک کافی برای آغاز تحقیقات کیفری علیه ترامپ داریم

نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا اظهار کرد که شواهد موجود درخصوص "مسئولیت" دونالد ترامپ نسبت به حمله ۶ ژانویه ۲۰۲۱ علیه کنگره ایالات متحده "بسیار قوی" است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، آدام شیف، نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا عنوان داشت: شواهد بسیار قوی وجود دارد که نشان می‌دهد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا حتی پیش از انتخابات هم دروغ‌ بزرگی مبنی بر "تقلب در انتخابات" را گفته بود.

وی طی مصاحبه‌ای با برنامه "این هفته" تلویزیون ای‌بی‌سی افزود: این دروغ پس از انتخابات هم ادامه پیدا کرد و در نهایت منجر به درگیری و حمله به کنگره ایالات متحده شد.

شیف همچنین عنوان کرد که شواهد کافی وجود دارد تا ترامپ را به گروه‌های ملی‌گرای سفید ارتباط دهد؛ همچنین وی افزود که این ارتباط، تمرکز اصلی تحقیقات آن‌ها خواهد بود.

مجری این برنامه از آدام شیف پرسید: «آیا گفت‌وگویی واقعی میان افرادی که در مدار ترامپ هستند و گروه "پسران مغرور" وجود دارد؟»

این رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا پاسخ داد: «کمیته منتخب مجلس نمایندگان آمریکا پیشتر گزارشی را علنا منتشر کرد. البته روابطی میان این گروه‌های ملی‌گرای سفید و افرادی که در مدار ترامپ هستند، وجود دارد. مجدد نمی‌خواهم وارد جزئیات شواهد بشوم. شما باید صبر کنید تا ما در جلسات بعدی استماع کنگره ایالات متحده به آن مرحله برسیم.»

آدام شیف افزود که هدف ترامپ این بود که حامیانش را تشویق کند تا شورشی را در کنگره برپا کنند و خود هیچ‌ اقدامی انجام ندهد؛ درواقع این انفعال ترامپ در آن روز نمایشی از "قدرت" او بود.

جلسه استماع کنگره ایالات متحده درخصوص حمله به کنگره آمریکا توسط حامیان دونالد ترامپ که خواستار تغییر نتایج انتخابات ۲۰۲۰ بودند، مدارکی را ارائه داد که نشان می‌دهد متحدان نزدیک او – حتی دخترش – "ادعاهای نادرست این رئیس‌جمهوری سابق را مبنی بر تقلب در انتخابات" رد کرده‌اند.

دومین جلسه استماع درخصوص حمله به کنگره آمریکا امروز (دوشنبه) و سومین جلسه در روز چهارشنبه این هفته برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha