• دوشنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۱:۵۳
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1401032316003
  • خبرنگار : 71480

رانت خواری و سواستفاده از سوی برخی مدیران به اعتماد مردم آسیب زد

رانت خواری و سواستفاده از سوی برخی مدیران به اعتماد مردم آسیب زد

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی رانت خواری و سواستفاده برخی مدیران را از عواملی برشمرد که به اعتماد مردم آسیب زد.

به گزارش ایسنا، سید محمد حسینی در نشست خبری خود با بیان اینکه کانون دانشگاهیان ایران اسلامی از سال ۸۴ مجوز فعالیت گرفته است، اظهار کرد: اجلاسیه هفتم این کانون با حدود حضور۷۰۰ نفر از اعضای سراسر کشور در روز پنجشنبه ۲۶ خرداد در دانشگاه تهران برگزار می شود.

وی افزود: این تشکل ، در سال۹۶ و ۱۴۰۰ از ریاست جمهوری آقای رییسی حمایت کرد. ما در همه استان ها شورای استانی داشته و فعال بوده و فقط در تهران متمرکز نیستیم. ما یک تشکل انقلابی و ولایی هستیم که مطالبات رهبری را دنبال می کنیم.

دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی بیان کرد: در اجلاسیه روز پنجشنبه انتخابات شورای مرکزی را برگزار می کنیم. برخی اعضاء در دولت و مجلس مسئولیت گرفته و فرصت فعالیت ندارند و نیاز است سایر اعضاء جایگزین آنها شوند. در اجلاسیه روز پنجشنبه از هر استان یک نفر گزارش وضعیت کلی و دانشگاهی استان را ارایه می کند. همچنین تحلیل یکسال گذشته انجام شده و  نقد و پیشنهادات برای آینده مطرح می شود. کانون دانشگاهیان ایران اسلامی از تشکل هایی است که در طول سال فعال بوده و هر هفته جلسات شورای مرکزی برگزار می کند. شوراهای استانی در همه استان ها نیز فعال هستند. البته ما معتقدیم باید بعد انتخابات فعالیت بیشتری داشته باشیم چون الان وقت مار است و دولت با توجه به تغییری که در ریل کشور ایجاد کرده است، به کمک دانشگاهیان نیاز دارد.

حسینی با اشاره به اینکه شعار دانشگاه، تحول، تبیین و تولید دانش بنیان برای اجلاسیه هفتم انتخاب شده است، اظهار کرد: قرار بود رییس جمهور در این مراسم شرکت کند، ولی بخاطر سفر استانی به اصفهان این امکان فراهم نشد و ما به پیامی از رییس جمهور بسنده می‌کنیم. از وزیر علوم، کشور و بهداشت هم دعوت کرده ایم، اما  سفر استانی دولت هم در پیش است.

معاون پارلمانی رییس جمهور همچنین با بیان اینکه اگر تفکر قبلی حاکم بود، شرایط مردم روز به روز سخت تر و فاصله طبقاتی هم بیشتر می شد، گفت: رانت خواری و سواستفاده از سوی برخی مدیران به اعتماد مردم آسیب زد. عده ای می‌خواستند ثابت کنند راهی جز تسلیم در برابر غرب نداریم و چاره ای نداریم جز اینکه کوتاه بیاییم. اما اکنون شاهد تحول در عرصه های مختلف از جمله خارجی و داخلی هستیم . دولت سند تحول تهیه کرده است که می تواند مبنای برنامه هفتم توسعه باشد.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی همچنین با اشاره به لزوم فعالیت دانشگاهیان در حوزه تبیین دستاوردهای دولت و نظام، اظهار کرد: دشمن دائما در حال شبهه افکنی است تا نقاط قوت را ضعف جلوه دهد، بنابراین اساتید باید در حوزه تخصصی خود، مسائل کشور را برای مردم تبیین کنند. اساتید باید کنش‌گر فعال، دیده بان تیزبین  و به روز بوده و آینده نگری داشته باشند. در موضوع اصلاح نظام یارانه ها دیدیم دشمن چقدر تبلیغات منفی انجام داد پس نیاز است اساتید هم فعال باشند.

وی در ادامه درباره تحقق وعده های دولت خاطرنشان کرد: بنا نبود ۴ میلیون مسکن در سال اول دولت ساخته شود، اما کار ساخت مسکن با جدیت شروع شده است، ثبت نام از متقاضیان انجام شده ‌و در برخی شهرها زمین ها هم مشخص شده است. روند گذشته، کشور را به قهقرا می برد در انتخابات ریاست جمهوری همه کاندیدها بر لزوم اصلاح ارز ترجیحی تاکید داشتند. دولت در این مسیر حرکت کرد و مجلس هم پای کار آمد. رهبر انقلاب هم تاکید کردند که دولت و مجلس در این زمینه همکاری کنند. البته در ابتدای اجرای هر تصمیمی ممکن است ضعف هایی وجود داشته باشد اما عزم دولت این است که این طرح را به نفع مردم به ثمر برساند.
حسینی در پایان در واکنش به نامه ۶۱ اقتصاددان درباره وضعیت اقتصادی کشور گفت: ما ده ها اقتصاددان متعهد و متدین در کشور داریم که خیلی خوب می توانند مسایل کشور را تبیین کنند. ما در یک جنگ ترکیبی هستیم و فکر و اندیشه در این جنگ حرف اول را می زند و نیاز است اساتید فعال باشند البته باید کار سازماندهی شده انجام شود. الان منافقین ، وابستگان ارتجاع عرب لشکر سایبری تشکیل داده و صهیونیست ها زبان فارسی یاد می گیرند تا بر افکار عمومی ما تاثیر بگذارند بنابراین اساتید دانشگاه هم باید با سازماندهی خود مسایل کشور را برای مردم به خوبی تبیین کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha