• دوشنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401032316019
  • خبرنگار : 50181

بازار داغ شرکت‌های خانوادگی حمل بار!

بازار داغ شرکت‌های خانوادگی حمل بار!

ایسنا/کرمانشاه این روزها با شروع فصل جابجایی مستاجران و افزایش نیاز به افراد و خودروهای حمل بار، آگهی‌های تبلیغاتی در این زمینه خصوصا در فضای مجازی و سایت دیوار بسیار زیاد شده است.

آگهی‌هایی در شکل‌های مختلف که مضمون همه آنها یکی است. "بار شما را به بهترین شکل و با نازل‌ترین قیمت جابجا می‌کنیم"، اما برای اینکه مخاطب را جذب کنند توضیحات بیشتر هم می‌دهند.

مثلا "حمل و نقل یخچال ساید همراه با پتو"، "جابجایی جهیزیه"، "جابجایی پیانو و تردمیل و گاوصندوق با کارگر مجرب"، "جابجایی لوازم منزل، مبلمان، و سرویس خواب در حداقل زمان ممکن"، "جابجایی بار  با ماشین سرپوشیده و مجهز به پتو و موکت کاری شده"، اعزام کارگر جهت تخلیه و بارگیری متخصص در امر جابجایی بار در ساختمان وچیدمان بار در ماشین"، "حمل بار با ایسوزو" و ... .

اما در نهایت از این شرکت‌ها هیچ شماره ثبت و یا پروانه فعالیتی وجود ندارد و تنها یک شماره تلفن همراه است.

وقتی که با تعداد مختلفی از این شرکت‌ها تماس می‌گیری بسته به تعداد طبقات منزل، مسافت و تعداد کالاهای بزرگی که برای جابجایی دارید قیمت‌های متفاوتی اعلام می‌کنند از ۵۰۰ هزار تومان تا چند میلیون تومان.

تعداد زیادی از این تبلیغات مربوط به چند نفر از اعضای یک خانواده و فامیل است که بدون اینکه کسب و کار خود را جایی ثبت کنند و مجوز بگیرند دور هم شرکتی سوری زده و بار جابجا می کنند و گاهی وقتی که با چند آگهی تماس می‌گیری می‌بینی که با یک فرد و با شماره‌های مختلف صحبت می‌کنی!

این افراد بدون بیمه و بدون مسئولیتی در برابر کالاهای مردم که این روزها آسیب حتی به یک وسیله جزیی هم خسارات میلیونی به همراه دارد، فعالیت دارند.

رئیس اتحادیه شرکت‌های خدماتی کرمانشاه با بیان اینکه فعالیت شرکت‌هایی که به صورت اختصاصی در زمینه جابجایی بار کار می‌کنند مربوط به این اتحادیه نیست، گفت: اما بواسطه اینکه ما در زمینه خدمات فعالیت داریم و مردم گمان می‌کنند که این شرکت‌ها زیر مجموعه ما هستند طی چند وقت اخیر شکایاتی از نحوه فعالیت آنها را با ما مطرح کردند و از همین رو جهت ساماندهی و پالایش این شرکت‌ها و اینکه به زیرمجموعه ما ملحق شوند، اعلام امادگی کردیم.

محمد هادی ارباب در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه شرکت‌های خدماتی صرفا می‌توانند در زمینه ارسال کارگر اقدام کنند و خودرویی جهت جابجایی بار ندارند، افزود: پیگیری فراوانی انجام دادیم تا مشخص شود شرکت‌هایی که اختصاصی در زمینه حمل و جابجایی بار کار می‌کنند تحت نظر کجا هستند و آیا اتحادیه مجزایی دارند یا نه که این پیگیری همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: اعلام آمادگی کردیم با توجه به ماهیت خدماتی که این شرکت‌ها دارند، در صورت نداشتن اتحادیه مجزا به عنوان زیرمجموعه اتحادیه شرکت‌های خدماتی محسوب شوند تا بتوانیم اقداماتی برای ساماندهی و پالایش آنها انجام دهیم.

رئیس اتحادیه شرکت‌های خدماتی کرمانشاه با اشاره به اینکه تعداد زیادی از شرکت‌هایی که در زمینه حمل و نقل فعالیت دارند از هیچ مرجع مشخصی مجوز ندارند و تنها با یک شماره تلفن در فضای مجازی تبلیغ می‌کنند، اظهار کرد: از همین رو نمی‌توان نظارت درستی بر قیمت، امنیت ارائه خدمات و شیوه فعالیت این شرکت‌ها داشت.

ارباب با تاکید بر لزوم ورود دستگاه‌های نظارتی به این موضوع و ساماندهی شرکت‌های حمل و نقل، یادآور شد: مردم هم باید حساسیت بیشتری نسبت به انتخاب این شرکت‌ها داشته باشند.

وی ادامه داد: مردم میلیون‌ها تومان برای خرید حفاظ، دوربین مدار بسته و سیستم امنیتی خانه‌های خود هزینه می‌کنند، اما هر فردی که در فضای مجازی تبلیغ کند را به منزل خود راه می‌دهد که اصلا مشخص نیست سوءنیت و سوقصدی دارد، یا نه.

رئیس اتحادیه شرکت‌های خدماتی کرمانشاه با بیان اینکه مردم این افراد را برای جابجایی بار به منزل خود راه می‌دهند و بعد تمام زندگی خود را به خودرو این افراد می‌سپارند، عنوان کرد: اگر این افراد تمام زندگی فرد را هم با خود ببرند، امکان پیگیری و حصول نتیجه نیست.

ارباب ساماندهی این شرکت‌ها را نیازمند همکاری بخش‌های مختلف خصوصا دستگاه‌های نظارتی دانست تا مشکلی برای مردم ایجاد نشود و از مردم هم خواست دقت بیشتری در زمینه انتخاب شرکت‌های حمل بار داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha