• دوشنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۳:۴۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401032316160
  • خبرنگار : 50177

نماینده ولی فقیه در لرستان:

نمی‌توان به موضوع آب نگاه تک بعدی داشت

نمی‌توان به موضوع آب نگاه تک بعدی داشت

ایسنا/لرستان نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: نمی‌توان به موضوع آب نگاه تک بعدی داشت.

حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی در دیدار با معاون حفاظت و بهره‌برداری حوزه کرخه با بیان اینکه مسئله آب موضوعی ملی است، اظهار کرد: در تیرماه امسال که کمبود آب در لرستان و خوزستان مطرح شد اعلام کردم که این استان‌ها دو اقلیمی‌ هستند.

وی افزود: این دو استان سرنوشت مشترکی دارند و هر تصمیمی که در مورد رفع کمبود آب در خوزستان گرفته شود  در لرستان هم باید مورد ملاحظه قرار گیرد که در همین راستا نامه‌هایی را برای شورای عالی امنیت ملی، سران سه قوه، نمایندگان استان و برخی از مقامات خوزستان ارسال کردم.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تأکید بر اینکه موضوع آب یک موضوع چندوجهی است، ادامه داد: نمی‌توان به موضوع آب نگاه تک بعدی داشت چرا که چند میلیون نفر در تمام طول سال با کم آبی روبرو هستند.

شاهرخی با بیان اینکه وضعیت لرستان به گونه‌ای است که در زمستان گرفتار سیل و تخریب و در تابستان گرفتار کمبود آب می‌شویم، اضافه کرد: در مکاتبه‌ای که با دفتر ریاست جمهوری داشتم اعلام کردیم که حمایت لازم انجام و هم پیگیری قول‌های بر زمین مانده را دنبال می‌کنیم که در این راستا هنوز قول‌هایی که در مورد سد معشوره چه در سفر ریاست قوه قضاییه و چه در مصوبات سفر اخیر هیات دولت در دهم فروردین و آذرماه سال گذشته داده‌اید بر زمین باقی مانده است.

وی با اشاره به دوگانگی‌ها در سیاست‌های اعمال شده در بحث محدودیت‌های کشت و استفاده از حق‌آبه، تصریح کرد: مردم لرستان وقتی می‌بینند که آب زاینده رود برای کشت بهاره در اصفهان باز شده و عده‌ای به آنجا رفته و قرارداد بسته‌اند و تعهداتی برای آنها از سوی دولت ایجاد شده و امتیازاتی به آنها داده شده است این دوگانگی‌ها را کاملاً متوجه می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تأکید بر اینکه لرستان در یک محرومیت کامل به سر می‌برد، با این حال مردم ما مردمی نجیب و سربه زیر هستند و در اعتراضات تیرماه برخی از آنها حتی اقدام به نذر آب کردند، افزود: متأسفانه در ۲۰ سال اخیر اراده‌ای در سطح کلان برای توسعه متوازن در میان استان‌ها ندیده‌ایم؛ مردم لرستان در بحث توسعه نامتوازنی که وجود دارد واقعاً جان‌شان به لب آمده است.

شاهرخی با اشاره به بیکاری گستره جوانان لرستان و تعطیلی واحدهای تولیدی و کارخانجات استان و ناامید شدن جوانان از اشتغال، اظهار کرد: جوانان استان به دلیل بیکاری روی به قاچاق کالا و شوتی‌گری کرده‌اند و چه بسا جان خود را هم در این راه از دست می‌دهند.

وی با بیان اینکه مردم دوگانگی‌ها و عقب نشینی‌ها را می‌بینند، ادامه داد: مردم سرمایه اصلی نظام هستند و باید تا جایی که می‌توانیم آنها را راضی نگه داریم.

نماینده ولی فقیه در لرستان هر تصمیمی که در استان گرفته می‌شود باید به شکلی باشد که عملیاتی شود و تقابل بین عموم مردم و نظام و قوای سه گانه ایجاد نکنیم، اظهار کرد: اعتبارات قطره چکانی که به استان برای سدسازی‌ها داده می‌شود راه به جایی نمی‌برد، قرار نبود سدمعشوره این‌قدر به تأخیر بیفتد.

وی با اشاره به راه‌آهن دورود به خرم‌آباد، عنوان کرد: قرار بود برنامه زمان‌بندی این پروژه اعلام شود در حالی که کار آن بر زمین مانده است.

شاهرخی با بیان اینکه مردم لرستان از وزارت‌خانه کشور و نیرو گلایه دارند،  یادآور شد: تنها استانی هستیم که آب مرکز آن از طریق چشمه‌ها تأمین می‌شود و در فصل بارندگی آب برخی از این چشمه‌ها گل‌آلود می‌شود و انتظار داریم که این مشکلات حل شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha