• دوشنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۴:۱۶
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1401032316193
  • خبرنگار : 71614

شهروند حواس جمع، باند جیب‌بری خانوادگی را منهدم کرد

شهروند حواس جمع، باند جیب‌بری خانوادگی را منهدم کرد

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی پایتخت از انهدام یک باند خانوادگی که با همکاری یکدیگر در تهران و سایر استان‌ها جیب‌بری کرده بودند، خبرداد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ کارآگاه سید قاسم موسوی فر درباره دستگیری اعضا و انهدام این باند جیب‌بری اظهارکرد: روز بیست و چهارم بهمن ماه سال گذشته، پرونده‌ای با موضوع جیب‌بری زنی ۲۹ ساله با هویت معلوم از کلانتری مشیریه به پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع داده شد که درپی آن کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی مامور رسیدگی به پرونده شدند.

وی با اشاره به جزئیات این پرونده اظهار کرد: پرونده حاکی از آن بود که روز ۲۳ بهمن‌ماه، شاکی در بازار روز مشیریه در حال خرید بوده که متوجه شد سارقی جیب‌بر قصد دارد تلفن همراهش را سرقت کند، این فرد مانع از این اقدام شده و با کمک افراد دیگر مظنون را دستگیر و به پلیس تحویل داده است.

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینکه سارق با پرونده اولیه تشکیل شده در کلانتری به پایگاه ششم پلیس آگاهی منتقل شد، گفت:‌ متهم دستگیر شده تحت بازجویی قرار گرفته و در جریان آن اعلام کرد که برای فالگیری در بازار روز حضور داشته و فرد دیگری نیز به همراه او نبوده است. با طرح این ادعا ماموران برای انجام بررسی‌ میدانی به بازار روز مذکور رفته و در بررسی دوربین‌های مداربسته مشاهده کردند که چهار نفر متشکل از یک مرد و سه زن نقشه این سرقت به شیوه جیب‌بری را کشیده‌اند.  

وی ادامه داد: با بررسی سابقه متهم مشخص شد که وی دارای ۱۵ فقره سابقه کیفری دیگر در زمینه‌های جیب‌بری، گوشی قاپی و... در شهرهای دیگری از جمله کرمان، سیرجان، بندرعباس، تهران و مشهد است. در همین راستا کارآگاهان با استفاده از شیوه‌های نوین و علمی کشف جرم سرنخ‌های متعدد دیگری را نیز به دست آوردند که در پی آن متهم به سرقت‌های متعدد خود از شهروندان اعتراف کرد. او همچنین اعتراف کرد که سرقت‌ها را به همراه همسر، خواهر و همسر خواهرش انجام داده و حالا حاضر است که برای شناسایی همدستان خود همکاری کند.  

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینکه اعضای دیگر این باند نیز شناسایی شدند، گفت: کارآگاهان پلیس متوجه شدند که دو تن از همدستان متهم در زندان کرمان در حال تحمل کیفر خود هستند که با دستور قضایی متهمان برای تکمیل تحقیقات به تهران منتقل شدند. همچنین با دعوت از افرادی که پرونده اعلام سرقت گوشی در این یگان داشتند تعدادی این افراد را به عنوان سارقان تلفن همراه خود معرفی و اعلام کردند.  

موسوی‌فر با بیان اینکه تاکنون ۱۱ نفر این متهمان را به عنوان سارقان گوشی تلفن همراه خود مورد شناسایی قرار داده‌اند، گفت: اعضای این باند منهدم شده به همراه پرونده متشکله برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha