• دوشنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۵:۴۸
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 1401032316291
  • خبرنگار : 71625

درخت صنایع‌دستی ایران در کدام استان به بار نشست؟

درخت صنایع‌دستی ایران در کدام استان به بار نشست؟

معاون صنایع‌دستی کشور در مراسم تجلیل از هنرمندان اصفهان، که به مناسبت گرامیداشت هفته صنایع‌دستی برگزار شد، از صنایع‌دستی اصفهان به‌عنوان تنومندترین درخت صنایع‌دستی ایران یاد کرد.

به گزارش ایسنا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، مریم جلالی ـ معاون صنایع‌دستی کشور ـ گفت: اصفهان امروز سرآمد تحول در صنایع‌دستی اصیل ایرانی است و تنومندترین درخت صنایع‌دستی ایران در این دیار به بار نشسته است. باید تلاش کنیم رونق علمی و کارآمد صنایع‌دستی از این شهر آغاز شود، با این وصف تلاش می‌کنیم با کمک همه هنرمندان در بازارهای جدید جهانی تحولی خود در محتوا، زیبایی‌شناسی، طراحی و استانداردسازی محصولات متناسب با خواست مشتری ایجاد کنیم.

معاون صنایع‌دستی کشور ادامه داد: به‌راستی هنرمندان پیشکسوت صنایع‌دستی، سفیران فرهنگی این سرزمین هستند که عشق و خلاقیت را با یکدیگر تلفیق کرده و سپس آن را در قالب کالا به جهانیان عرضه می‌کنند. در حوزه صنایع‌دستی باید از بانوان و به‌ویژه مادران این سرزمین تشکر و قدردانی کنم، زیرا آن‌ها به‌عنوان بخشی از جامعه هنرمندان این سرزمین، هنر را سینه‌ به‌ سینه به نسل‌های بعدی انتقال داده‌اند، لذا امروزه بخش قابل‌توجهی از صنایع‌دستی و هنرهای سنتی این سرزمین توسط بانوان سرزمینمان و در قالب مشاغل خانگی به جهانیان عرضه می‌شود.

او افزود: صنایع‌دستی ما ایرانیان، هنر زیستن است و برخوردار از روح مادران این سرزمین است و در قالب خانواده اصیل ایرانی خود را نشان می‌دهد، لذا باید بکوشیم روح خانواده محور را در صنایع‌دستی اصیل ایرانی احیا کنیم.

جلالی تصریح کرد: با حضور در این سنگر، تمام تلاش خود را به کارخواهم گرفت تا گوش شنوای مشکلات هنرمندان و چشم بینای نقاط قوت آنان باشم و تلاش می‌کنم با کمک همه شما فرهیختگان موانع را در زنجیره تولید و مصرف شناسایی کرده و آن را حل کنیم.

او گفت: تحول در محتوا به این معنا است که ما باید محصولات خود را به‌روز و متناسب با خواست و نیازهای مشتری تهیه کنیم و در همین حال باید تلاش کنیم که برای شخصیت هنرمندان و نظر آن‌ها احترام قائل شویم و تلاش کنیم تا رویکرد دانش‌بنیان و هویت شناسی را در صنایع‌دستی اصیل ایرانی وارد کنیم.

هنر، عصاره فرهنگ ایران‌زمین است

علیرضا ایزدی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان نیز در این مراسم گفت: «نیاکان ما فرهنگی والا با عنوان قدرشناسی داشتند که ما امروز آن را تا حد زیادی فراموش کرده‌ایم، من امشب بر خود واجب می‌دانم تا به‌ عنوان یکی از نگاهبانان میراث و هویت فرهنگی این جامعه قدردان هنرمندانی باشم که میراث ارزشمند هنری این جامعه را با عشق سروده‌اند.

در ادامه این نشست، با حضور معاون صنایع‌دستی کشور، از ۲۰ نفر از هنرمندان پیشکسوت اصفهانی تجلیل شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha