• سه‌شنبه / ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ / ۰۹:۱۹
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 1401032416630
  • خبرنگار : 71480

حسینی مطرح کرد

کنفرانس افق نو موجب تحریم مرحوم طالب‌زاده شد

کنفرانس افق نو موجب تحریم مرحوم طالب‌زاده شد

معاون پارلمانی رییس‌جمهور گفت: مرحوم طالب‌زاده اثرگذار بود و پس از برگزاری کنفرانس افق نو، تحریم شد.

به گزارش ایسنا، سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رییس‌جمهور روز گذشته با حضور در نشست واکاوی اندیشه‌های نادر طالب‌زاده، گفت: ارتباطم از سال 1376  در صدا و سیما  با  طالب زاده بیشتر شد و این ارتباط در دوره وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موجب برگزاری کنفرانس افق نو و جشنواره عمار شد. طالب زاده با انتخاب آگاهانه تمام امکانات مادی و زرق و برق دنیای غرب را رها کرده با روحیه جهادی و انقلابی در خط مقدم جنگ تحمیلی حضور یافت و در این راه  تمام سختی ها و کنایه ها را به جان خرید و این بسیار ارزشمند است.

وی ادامه داد: مرحوم طالب زاده با شناختی که از ماهیت دنیای غرب و آمریکا داشت با مطالعات عمیق،   اطلاعات به روز را در اختیار نسل جوان و مخاطبین خود قرار  داد. فعالیت های مرحوم طالب زاده اثرگذار  بود،   به همین خاطر با برگزاری کنفرانس افق نو تحریم شد و این محدودیت نشان از تاثیرگذاری ایشان داشت. مرحوم از ابتدای انقلاب اسلامی در مسیر جهاد تبیین قرار داشت و با زبان هنر، منطق و استدلال با مخاطبین خود در داخل و خارج کشور ارتباط برقرار کرده و ماهیت واقعی غرب را افشا می کرد و این موضوع، عامل اصلی تاثیرگذاری و ماندگاری فعالیت های ایشان بود.

حسینی یادآور شد: دولت یازدهم بلافاصله پس از روی کارآمدن، حمایت خود را از کنفرانس افق نو قطع  نمود و بی تردید این موضوع بعنوان نکته منفی در کارنامه شان ثبت و ضبط شد. کسانی که مدعی بودند که زبان دنیا را خوب بلد هستند در حقیقت فقط زبان برخی از  سیاست بازان و سردمداران غرب را می فهمیدند و البته نتیجه این فهم  شرایط امروز مردم عزیز کشورمان است. امیدوارم در دوره جدید با حمایت از فعالیت های ارزشمند هنری و هنرمندان متعهد و انقلابی شاهد رشد و شکوفایی در این عرصه باشیم.

معاون پارلمانی رییس‌جمهور یادآور شد: طالب زاده به رغم تمام بی مهری و کم لطفی هایی که در حق ایشان شد هرگز وارد حاشیه و گله مندی نشد و با ثبات قدم و بدون افراط و تفریط، در مسیر مستقیمی که انتخاب کرده بود،   گام برداشت. مرحوم در سال 1396 وارد شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب شد به رغم اینکه به طور مستقیم وارد فعالیت سیاسی نمی‌شد اما با توجه به مشکلات و انحرافاتی که در  حوزه فرهنگ کشور و مسائل سیاست خارجی و اقتصادی مشاهده می کرد، احساس مسئولیت و تکلیف کرده و وارد این عرصه شد تا در حد توان به انسجام نیروهای انقلاب کمک کند. طالب زاده انسان ولایی و انقلابی بود که هرگز دچار تزلزل نشد  و تا آخرین روزهای حیات خویش اهداف و آرمانهای انقلاب را پیگیری کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha