• سه‌شنبه / ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۰:۱۰
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1401032416703
  • خبرنگار : 71431

برنامه‌ریزی برای آموزش ایمنی به ۲ میلیون نفر در تهران

برنامه‌ریزی برای آموزش ایمنی به ۲ میلیون نفر در تهران

سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با همراهی جمعیت هلال احمر به دو میلیون نفر از شهروندان آموزش‌های ایمنی را ارائه می‌دهد.

به گزارش ایسنا، شاهین فتحی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران در نشست کارگروه تخصصی آموزش همگانی در مدیریت بحران شهر تهران گفت: در هنگام بحران‌ها و حوادث آموزش همگانی اهمیت زیادی دارد، در واقع این آموزش‌ها علاوه بر اینکه سبب انجام یکسری اقدامات در پیشگیری و مقابله با مخاطرات می‌شود، در هنگام وقوع بحران نیز می‌توان در نجات جان افراد و انجام رفتارهای مناسب از سوی حادثه‌دیدگان موثر باشد.

فتحی، توجه و هزینه در حوزه آموزش و پیشگیری را به منزله سرمایه‌گذاری بلندمدت توصیف کرد و گفت: هرچه فرهنگ ایمنی بالاتر رفته و آموزش‌های بیشتری به مردم ارائه شود، قطعا میزان آسیب‌دیدگی جوامع از مخاطرات طبیعی و حوادث مختلف کمتر خواهد شد. ضمن اینکه اصلا درپی آموزش اصلا برخی از حوادث رخ نخواهد داد.

در این جلسه، مظفری، معاون سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز به جزئیات اجرای پویش شهر آماده پرداخت و گفت: طبق برنامه‌ریزی‌هایی که در سازمان انجام داده‌ایم، بنا شد تا در فاز اول اجرای پویش شهر آماده به دو میلیون نفر از شهروندان تهران آموزش‌هایی ایمنی و مقابله با مخاطرات ارائه شود.  

وی با بیان اینکه برای اجرای فاز اول این پویش بازه زمانی چهار ساله در نظر گرفته شده است، گفت: پویش شهر آماده با هدف بهره‌گیری  ازآموزش و آمادگی در برابر مخاطرات، با مشارکت جمعیت هلال احمر استان تهران، سازمان پیشگیری و مدیریت بحران و بسیج سازندگی برگزار خواهد شد و افراد متقاضی می‌توانند آموزش‌های لازم را دریافت کنند.  

مظفری درباره اینکه چه افرادی امکان دریافت آموزش در این پویش را دارند، گفت: شهروندان از هشت سال به بالا می‌توانند در این دوره‌های آموزشی شرکت کنند. برای این دوره‌ها سه سرفصل آموزش آمادگی در بلایا، کمک‌های اولیه و اطفای حریق در نظر گرفته شده و شرکت‌کنندگان در این طرح‌ها این موارد را فراخواهند گرفت.

معاون سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران همچنین درباره زمان اجرای این طرح نیز گفت: به زودی به زودی سامانه ای برای ثبت نام اعلام خواهد شد و شهروندان و ساکنان هر محلات می‌توانند با مراجعه به این سامانه ثبت نام خود را انجام داده و با شروع کلاس‌ها به آنان اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha