• چهارشنبه / ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ / ۰۹:۱۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401032517487
  • خبرنگار : 50509

کسب مقام برتر کانون موسیقی دانشگاه فردوسی در جشنواره ملی رویش

 کسب مقام برتر کانون موسیقی دانشگاه فردوسی در جشنواره ملی رویش

ایسنا/خراسان رضوی دبیر کانون موسیقی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: کانون موسیقی دانشگاه فردوسی در ۵ سال متوالی، در جشنواره ملی رویش مقام برتر را کسب کرده است.

شکیبا علی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص فعالیت‌های انجمن موسیقی در دوران اپیدمی کرونا و همچنین بعد از بازگشایی دانشگاه‌ها، عنوان کرد: در ایام شیوع بیماری کرونا ما باید تمام فعالیت‌های خود از جمله نشست‌های هفتگی‌مان را مجازی برگزار می‌کردیم، از این رو به تولید محتوا در فضای مجازی پرداخته و نشست‌های هفتگی‌مان را با محوریت آسیب شناسی کلاس‌های آموزشی آواز، اپرا و... با حضور اساتید برجسته به شکل پخش زنده برگزار کردیم.

وی افزود: با حضوری شدن دانشگاه‌ها به روال قبل از کرونا بازگشتیم و به برگزاری حضوری برنامه‌هایی از قبیل سلسله نشست‌های موسیقی نواحی پرداختیم که عمده تمرکز آن معرفی موسیقی نواحی به مخاطبین و دانشجویان است و اولین نشست آن چندی پیش با موضوع موسیقی خراسان برگزار شد.

علی‌پور با اشاره به حضور انجمن موسیقی دانشگاه فردوسی در جشنواره ملی رویش، اعلام کرد: در جشنواره ملی رویش، کانون‌های دانشگاهی در ۴ حوزه فرهنگی، هنری، اجتماعی و مذهبی به رقابت می‌پردازند، در نهایت کانون برتر کشوری را معرفی می‌کنند، کانون موسیقی دانشگاه فردوسی مشهد در این جشنواره ۵ سال متوالی مقام برتر را کسب کرده است.

دبیر کانون موسیقی دانشگاه فردوسی مشهد در خصوص تاثیر حضوری شدن دانشگاه‌ها بر استقبال دانشجویان از کانون‌های دانشگاه، خاطرنشان کرد: با حضوری شدن دانشگاه و برگزاری برنامه‌های کانون استقبال دانشجویان بسیار خوب بوده، با همکاری کانون تئاتر دانشگاه فردوسی تئاتری را در ۳ شب اجرا کردیم که به علت استقبال خوب دانشجویان تا ۵ شب تمدید شد که در مجموع ۷۵۰ نفر این تئاتر را تماشا کردند.

علی‌پور در خصوص کمیت و کیفیت کلاس‌های آموزشی موسیقی، بیان کرد: در کانون موسیقی دانشگاه فردوسی کارگاه‌های آموزشی تمرینی برای سازهای تار، ۳ تار، ویولن، سنتور، کمانچه، سنتور، عود، دف، پیانو، گیتار کلاسیک و کلاس‌های تئوری سلفژ برگزار می‌شود و خوشبختانه ما در زمینه اجرای بانوان در کانون موسیقی با محدودیت جدی مواجه نشدیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha