• چهارشنبه / ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۷:۰۰
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1401032517863
  • خبرنگار : 71290

یک دیپلمات پیشین کشورمان:

پاکستان به دنبال ایجاد توازن منطقه‌ای است

پاکستان به دنبال ایجاد توازن منطقه‌ای است
وزرای خارجه ایران و پاکستان

یک دیپلمات پیشین کشورمان با تأکید بر اینکه پاکستان تلاش می‌کند تا ارتباطات‌اش با کشورهای رقیب در منطقه را حفظ کند، گفت: اسلام‌آباد می‌خواهد روابط اقتصادی خود را با تهران تقویت کند و افزایش دهد.

محسن روحی‌صفت در گفت‌وگو با ایسنا در ارزیابی خود نسبت به سفر وزیر خارجه پاکستان به تهران گفت: پاکستان در دوره جدید تلاش می‌کند تا توازن و تعادل را با کشورهای منطقه برقرار کند. به عنوان مثال شهباز شریف نخست وزیر پاکستان سفری به عربستان داشت که در همین راستا وزیر خارجه‌اش به ایران سفر کرد تا پاکستان نشان دهد که تعادل را در روابط خود هم با عربستان و هم با ایران حفظ می‌کند.

این دیپلمات پیشین کشورمان تصریح کرد: از طرف دیگر وزیر امور خارجه کشورمان طی هفته گذشته سفری به دهلی نو داشت و با توجه به نوع روابطی که پاکستان و هند با یکدیگر دارند در همین زمینه این سفر نشان می‌دهد که پاکستان نمی‌خواهد از روابطش با تهران عقب بیفتد و تلاش دارد این روابط را حفظ کند.

وی افزود: مسئله دیگر تعامل اقتصادی تهران و اسلام‌آباد است که در یکسری از مراودات ایران نفع بیشتری می‌برد و پاکستان دوست دارد تا در این مسئله نیز متعادل سازی صورت گیرد و بتواند صادرات بیشتری داشته باشد. البته موانعی از جمله موضوعات بانکی هم وجود دارد که اخیرا نیز توافق تهاتر بین دو کشور به امضا رسیده و قرار است عملیاتی شود و ما تهاتر را در استان سیستان و بلوچستان و بین دو اتاق بازرگانی کشورها داشته باشیم.

روحی صفت همچنین بیان کرد:‌ اخیرا نیز دو مرز به عنوان مرز رسمی با کشور پاکستان اضافه کردیم که پاکستانی‌ها اقداماتی را از جمله تجهیز کردن این دو نقطه مرزی انجام دادند ولی متأسفانه طرف ایرانی تجهیزات لازم را به کار نبرده است و هر کدام هم کمبودها را به گردن دیگری می‌اندازند. امیدواریم این مسائل حل شود تا مردم دو استان در هر دو طرف مرز ایران و پاکستان بتوانند راحت‌تر رفت و آمد کنند.

وی در پایان گفت: در مسائلی مانند برجام، منطقه، موضوعات مربوط به خلیج فارس و اوکراین و روسیه نیز طرفین با یکدیگر مشورت‌هایی را انجام می‌دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha