• چهارشنبه / ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۴:۳۱
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1401032517945

معاون وزارت ورزش و جوانان:

در شرایط دشوار فرهنگی و رسانه‌ای قرار داریم/‌بمباران همه جانبه در حیطه هویتی

در شرایط دشوار فرهنگی و رسانه‌ای قرار داریم/‌بمباران همه جانبه در حیطه هویتی

ایسنا/فارس معاون وزارت ورزش و جوانان با اشاره به موضوع تهاجم و شبیخون فرهنگی، گفت: تهاجم فرهنگی به صورت تصاعدی افزایش یافته و هم اکنون در شرایط دشوار فرهنگی و رسانه‌ای، سخت‌تر از دهه شصت قرار گرفته‌ایم و جوانان ما در حال ترور روانی هستند.

وحید یامین‌پور چهارشنبه ۲۵ خرداد در گردهمایی معاونین فرهنگی امور جوانان سراسر کشور در شیراز بیان کرد: گاهی از ماهیت حقیقی نظام و آرمان اصلی و اصیل نظام که در حقیقت نقطه عظیم انقلاب اسلامی بوده است، غفلت می‌کنیم.

او ادامه داد: بخش زیادی از نظام بروکراتیک و اداری در نظام جمهوری اسلامی تعریف شده که ماموریت آنها تذکر مدام در خصوص دستیابی به اهداف و افق‌ها و تربیت نفوسی است که بتواند بار انقلاب اسلامی را به دوش بکشند.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، نسبت این دو موضوع را همچون نسبت جان و جسم و روح و کالبد ذکر و تصریح کرد: اگر از این بخش هویت ساز و تربیتی و معنوی غفلت شود، این جسم و کالبد هر چه که سرخوش باشد از آن افقی که برای آن ترسیم شده دور و غافل خواهد ماند.

یامین‌پور همچنین با بیان اینکه در حال گذراندن دورانی دشوارتر از دوران دهه شصت و بعد از آن هستیم، گفت: علت آن این است که ما هیچ وقت در این شرایط بمباران همه جانبه دشمنان در حیطه هویتی نبودیم.

او عنوان کرد: موضوع تهاجم و شبیخون فرهنگی را مقام معظم رهبری به درستی به آن اشاره کردند اما این حوزه به صورت تصاعدی افزایش یافته و هم اکنون در شرایطی هستیم که با فاصله سخت و دشوار فرهنگی و رسانه‌ای قرار گرفته‌ایم و جوانان ما در حال ترور روانی هستند که امید و هویت آنها در حال آسیب است.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه اگر این پرسش مطرح شود که مسئولیت امور جوانان برعهده کیست؟ باید گفت که به رسم ماموریت این وظیفه بر عهده ماست، ادامه داد: انجام مأموریت‌های محوله در حوزه جوانان بر عهده این وزارتخانه است و همه موضوعات را از ما می‌خواهند و اگر ما هر روز این موضوع را به خود یادآور کنیم که چه مأموریتی داریم این موضوع کمک خواهد کرد که در این راه متعهد بمانیم.

یامین پور همچنین با بیان اینکه مأموریت‌های ما در حوزه جوانان از نوع ماموریت‌های هویت ساز و ناظر بر نفوس است، افزود: اگر از این بخش هویت ساز و تربیتی و معنوی غفلت شود، جسم و کالبد هر چه که سرخوش باشد از آن افقی که برای آن ترسیم شده دور و غافل خواهد ماند.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان اضافه کرد: اگر افراد در این حوزه هم شعاع با افق انقلاب اسلامی و رهبر انقلاب اسلامی و امام راحل و هم نفس با شهداء و معلمین انقلاب اسلامی نباشد این ماموریت را ضایع کرده و به نوعی خیانت کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha