• چهارشنبه / ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۸:۱۷
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401032518143
  • منبع : نمایندگی اردبیل

رئیس سازمان اورژانس کشور خبرداد:

تامین آمبولانس اورژانس، اورژانسی ترین نیاز سازمان

تامین آمبولانس اورژانس، اورژانسی ترین نیاز سازمان

ایسنا/اردبیل رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به اینکه تامین آمبولانس اورژانس، اورژانسی ترین نیاز سازمان است، گفت: تعداد تماس سالانه شهروندان با شماره ۱۱۵ سازمان اورژانس بیش از ۱۸ میلیون مورد است.

دکتر جعفر میعادفر 25 خرداد در جریان سفر به استان اردبیل و در نشست با خبرنگاران بااشاره به اینکه ۱۸ تا ۱۹ میلیون تماس سالانه با اورژانس کشور گرفته می شود، خاطرنشان کرد: همچنین در سال های اخیر شاهد کاهش تماس‌های مزاحم با شماره تلفن ۱۱۵ اورژانس هستیم به طوری که برای رفع مشکل مزاحمت تلفنی، قوانین موجود در حال بازنگری است.

وی تامین آمبولانس را اورژانسی‌ترین نیاز سازمان دانست و گفت: انتظار داریم خیرین کشور برای رفع مشکل این سازمان در حوزه خرید و نوسازی ناوگان اورژانس وارد عمل شوند به طوری که برای حل این مشکل در سال جاری یک هزار دستگاه آمبولانس جدید خریداری می شود این در حالی است که نیاز کشور سه هزار دستگاه می باشد.

میعادفر از اختصاص پنج هزار میلیارد ریال بودجه برای خرید آمبولانس در سال جاری خبرداد و گفت: در حال حاضر سه هزار دستگاه آمبولانس با عمری بیش از ۱۵ سال در کشوردرحال فعالیت است.

رئیس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: به خاطر تحریم و برخی مشکلات اعتباری و نیز ارائه نشدن خدمات پس از فروش، آمبولانس مورد نیاز کشور تهیه و تامین نشده و مشکل جدی در این زمینه وجود دارد.

دکتر معیادفر با بیان اینکه برنامه ریزی برای ارائه خدمات به زائران حسینی(ع) در پیاده روی اربعین امسال را از جمله اهداف کاری مهم اورژانس کشور در سال جاری عنوان کرد و گفت: برای این منظور اورژانس دانشگاه علوم پزشکی چهار مرکز آبادان، ایلام، کرمانشاه و اهواز با همه نیروها در حال آماده سازی و تجهیز است و علاوه بر این، اورژانس سایر استان‌ها نیز به فراخور نیاز برای همکاری دعوت خواهد شد.

وی با اشاره به مشارکت فعال  سازمان اورژانس کشور در این سفر معنوی، خاطرنشان کرد: این سازمان در پیاده‌روی اربعین امسال علاوه بر دایر کردن بیمارستان صحرایی، برای خدمات رسانی به زائران به خصوص در زمینه گرمازدگی و مشکلات سلامت ناشی از تامین آب و حوادث ترافیکی احتمالی، مسئولیت کمیته سلامت و بهداشت را بر عهده خواهد داشت.

دکتر معیادفر همچنین توسعه استفاده از موتورلانس در کشور را یادورشد و گفت: ساختار ترافیک درون شهری یکی از چالش‌های مهم اورژانس در مناطق شهری کشور به شمار می رود و تنها چاره کنار آمدن استفاده از موتورلانس‌های مجهز است.

وی ادامه داد: به دلیل افزایش ترافیک شهری در کشور، ابتدا موتورلانس‌ها به محل اعلام شده و خدمات اولیه را ارائه خواهند کرد و در ادامه، آمبولانس خودرویی در محل حاضر شده و کار انتقال مریض به مرکز درمانی را بر عهده خواهد گرفت تا زمان طلایی نجات جان افراد از دست نرود.

میزان مرگ و میر ناشی از حوادث ترافیکی در اردبیل پایین است

وی در ادامه عملکرد اورژانس استان اردبیل مطلوب اعلام کرد و گفت:  عملکرد استان در بازدید بیش از نیمی از پایگاه‌ها، مطلوب ارزیابی شده و دانشگاه علوم پزشکی و مدیریت اورژانس این استان جزو استان‌های برتر و الگوی کشوری به شمار می آیند.

دکتر میعادفر با اشاره به پایین بودن  میزان مرگ و میر ناشی از حوادث ترافیکی در اردبیل، اظهار کرد: در کنار تلاش و قاطعیت پلیس راهنمایی و رانندگی و پلیس راه استان، عوامل دیگر از جمله اورژانس نیز در کاهش تلفات حوادث ترافیکی استان اردبیل اثر مستقیم داشته اند.

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به توسعه خدمات اورژانسی در مناطق شهری استان اردبیل، افزود: سه دستگاه موتورلانس جدید و مجهز، مجموع موتورهای مجهز آمبولانس استان اردبیل به پنج دستگاه رسید و پس از فعالیت نیز، عملکرد و کارایی آنها ارزیابی شده و در صورت لزوم تعداد آن افزایش خواهد یافت.

برقراری بیش 250  هزار تماس با شماره تلفن ۱۱۵ اورژانس اردبیل

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس استان اردبیل با اشاره به اینکه اورژانس استان اردبیل طی یکسال گذشته ۶۷ هزار ماموریت انجام داده است، اظهار کرد : طی یکسال گذشته بالغ بر ۲۵۰ هزار تماس با شماره تلفن ۱۱۵ اورژانس استان برقرار شده که ۶۷ هزار مورد آن منجر به عملیات و ماموریت موفق شده است.

به گفته دکتر مجید محمدغریبانی حدود هفت هزار مورد از این ماموریت ها را مربوط به حوادث ترافیکی بوده است به طوری که هر ثانیه اقدام و راهنمایی کارشناسان اورژانس می‌تواند نجات دهنده و حیات بخش باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha