• چهارشنبه / ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۹:۰۸
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1401032518161
  • خبرنگار : 71647

نگاهی به روزنامه‌های امروز جهان

هوش مصنوعی آهنگساز و نویسنده می‌سازد؟

هوش مصنوعی آهنگساز و نویسنده می‌سازد؟

در مرور اخبار روزنامه‌های جهان، برخورد انگلیس با پناهجویان، روابط هند و روسیه، ترامپ و بی صبری‌اش برای بازگشت به ریاست جمهوری و خطرات هوش مصنوعی سوژه‌های امروز بوده‌اند.

به گزارش ایسنا، آنچه در ادامه این مطلب می‌خوانید، مروری بر مهمترین عناوین خبری روزنامه‌های جهان به روایت آلبرت کوچویی ـ گوینده پیشکسوت رادیو ـ است:


سیل پناهجویان

هوش مصنوعی آهنگساز و نویسنده می‌سازد؟


روزنامه های انگلیس، به تمامی نگاهی دارند به سیل راهی کردن پناهجویان به پنج هزار کیلومتر آن سوتر در رواندا. دیلی میرور نوشت: پناهجویان را به تاخت راهی رواندا می‌کنند. آن‌ها هیچ پناهی در قانون انگلیس، ندارند. فراریان به قاچاق و شکنجه شده‌ها، جایی در قوانین انگلیس پیدا نمی‌کنند. این ها را«کری سمیت»، کمک پناهندگان در انگلیس می‌گوید. گسیل ساختن پناهجویان به نوشته اکونومیست، نمی‌تواند مانع یورش پناهجویان به انگلیس شود.


بریدن از روسیه

هوش مصنوعی آهنگساز و نویسنده می‌سازد؟


عکس  پرواز سه جنگنده در آسمان در هفته نامه اکونومیست، همانند روزنامه‌های هند، خبر از مسلح کردن هند می‌دهد. اکونومیست می‌نویسد: غرب، بخت آن را دارد که هند را از داد و ستد خرید سلاح از روسیه، جدا کند. آمریکا اما، آن چنان که هند دلواپس است، نمی‌تواند در همکاری با آن کشور مورد اطمینان باشد. اطمینانی به آمریکا نیست. تولید مشترک تجهیزات نظامی میان هند و غرب، اکنون دارد دردسرساز می‌شود. آن چه ایندیرا گاندی از دهه هشتاد در هند آغاز کرد.


ترامپ همچون ناپلئون

هوش مصنوعی آهنگساز و نویسنده می‌سازد؟


هنوز روزنامه‌های آمریکا، دونالد ترامپ را دنبال می‌کنند. یو اس ای تودی نوشت: اکنون دونالد ترامپ، همچون ناپلئون در «الب»  دارد انتقام اش را طراحی می‌کند. بی صبرانه می‌خواهد برگردد. این نمایشگر دیروز در میانه فلوریدا و نیوجرسی، در پرواز است. بی تاب بازگشت است. مقصد، کاخ سفید است. «لوید گرین» تحلیل گر سیاسی می‌نویسد: به نظر می‌آید هنوز رودی جولیانی، آماده است، تا دروغ های شیرین را در گوش ترامپ نجوا کند. هفده ماه از حمله پشتیبانش به کاخ کنگره می‌گذرد. اما چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا هنوز در این باره ابراز ندامت نکرده است.


در حاشیه خبرهای امروز آمده است:


خطرهای هوش مصنوعی

هوش مصنوعی آهنگساز و نویسنده می‌سازد؟


اکونومیست با طراحی از چهره یک انسان که هر بخش از آن در تسخیر تجهیزات ابر فن آوری است، گزارشی از روبات‌های هوشمند دارد. با این عنوان: هوش مصنوعی چگونه خلاقیت انسان را تغییر می‌دهد؟ گزارش، از وعده ها و خطرهایی می‌گوید که هوش مصنوعی، به بار می‌آورد. روباتی که آهنگسازان را برای تکمیل ساخته هایشان کمک می‌کند یا کسی را آهنگساز می‌کند که هرگز نبوده است؛ نویسنده‌ای خلق کند یا نویسنده را در پایان دادن به نوشته‌اش کمک کند و هزاران«کد» برای رایانه‌ها خلق کند. کسی نمی‌داند چه پیش می‌آید، اما اکنون هنگامی است که باید درباره وعده‌ها و خطرهای هوش مصنوعی، اندیشید.

(عکس‌های این گزارش تزیینی هستند)

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha