• چهارشنبه / ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ / ۲۲:۳۵
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401032518230
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی دستور داد:

تجهیزات ارتباطی بومی در اولویت استفاده دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد

تجهیزات ارتباطی بومی در اولویت استفاده دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: تهیه و خرید تجهیزات مشابه مورد نیاز برای زیرساخت‌های ارتباطی در صورت تولید در داخل استان، از خارج استان ممنوع است و دستگاه‌های نظارتی باید در این زمینه توجه کنند.

جواد قناعت، امروز چهارشنبه ۲۵ خرداد در نشست کارگروه توسعه دولت الکترونیک در استان، اظهار کرد: در شرایط بحرانی ارتباطات اولویت نخست است، لذا انتظار داریم همه متولیان برای تأمین و تقویت زیرساخت‌های ارتباطی در استان تلاش کنند.

به گزارش ایسنا، وی تصریح کرد: موضوع دولت الکترونیک از جمله مخابرات، ارتباطات و فناوری اطلاعات از موضوعات زیرساختی در هر منطقه‌ است که در خراسان جنوبی به عنوان استانی کم‌برخوردار در این حوزه ضعف‌هایی وجود دارد.

استاندار اظهار کرد: با توجه به گستردگی جغرافیایی خراسان جنوبی و اهمیت ارتباطات و احتمال وقوع حوادث مختلف، می‌طلبد اقدامات لازم برای تأمین زیرساخت‌های ارتباطی در استان و شهرستان‌ها فراهم شده و تقویت شود.

قناعت با تأکید بر این که در حال حاضر موضوع آنتن‌دهی ضعیف تلفن همراه یا نبود دسترسی به شبکه اینترنت در برخی مناطق استان، از جمله مسایلی است که از آن رنج می‌بریم، یادآور شد: در حادثه قطار مسافربری مشهد - یزد در منطقه طبس، نبود آنتن‌دهی مناسب تلفن همراه یکی از مشکلات اساسی بود.

وی تأکید کرد: توسعه شبکه های ارتباطی و رفع ضعف ‌ها و عقب ‌ماندگی‌های سنتی نیاز به پیگیری ‌های مضاعف در سطوح ملی و استانی دارد.

استاندار با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا، خدمات الکترونیک در همه حوزه‌ها به ‌ویژه آموزش، دورکاری و تجارت افزایش یافت، خاطرنشان کرد: کاهش فساد اداری، کاهش هزینه‌ها، صرفه‌جویی در وقت و انرژی، کاهش ترافیک و حضور فیزیکی در ادارات، کاهش آلودگی هوا، بهبود کیفیت زندگی مردم و افزایش اشتغال از جمله مزایای دولت الکترونیک است.

قناعت یادآور شد: برای اینکه دولت الکترونیک توسعه یابد و شهروندان نیز پای کار بیایند، نیاز به اطلاع ‌رسانی و فرهنگ‌سازی داریم زیرا اگر در همه عرصه‌ها بتوان برای ارائه خدمات از بستر دولت الکترونیک استفاده کرد، مزایای متعددی برای استان رقم خواهد خورد.

وی با اشاره به اینکه با توسعه دولت الکترونیک شاهد همسوسازی سرمایه‌گذاری‌ها در استان خواهیم بود، گفت: فعالیت‌های دستگاه ها چون به صورت شفاف، دقیق و یکپارچه در دسترس نبود، سرمایه‌ گذاران نمی‌توانستند همسو با نیازهای استان پیش روند.

به گفته وی؛ یکی از برنامه‌های دولت برای توسعه دولت الکترونیک، توسعه زیرساخت‌های ارتباطی با کیفیت در روستاها و اتصال به شبکه ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

استاندار با بیان اینکه ماندگاری مردم در روستا ها و حفظ مرزها از موضوعات اولویت دار نظام است، گفت:  تحقق این هدف مهم، درگرو توسعه دولت الکترونیک و ارتقاء زیرساخت‌های ارتباطی با کیفیت برای دسترسی مردم به خدمات است.

قناعت راه‌اندازی پنجره ملی خدمات هوشمند را از دیگر برنامه‌های دولت عنوان و اظهار کرد: برای تحقق این برنامه‌ها همه باید مشارکت و همکاری داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: برای اعتبارات برخی زیرساخت‌ها از جمله راه دسترسی و تأمین برق سایت ‌های همراه از منابع ملی و استانی پیگیری‌های لازم را انجام می دهیم.

به گفته وی؛ خدمات دولت الکترونیک، میزهای خدمت و زیرساخت‌های خدمات الکترونیک بسیار حائز اهمیت است و گزارش اقدامات اعضا، به صورت کامل در شورای راهبری توسعه مدیریت استان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

استاندار یادآور شد: تهیه و خرید تجهیزات مشابه مورد نیاز برای زیرساخت‌های ارتباطی در صورت تولید در داخل استان، از خارج استان ممنوع است و دستگاه‌های نظارتی باید در این زمینه کمک کنند.

قناعت گفت: با هماهنگی دستگاه‌های نظارتی این مهم در دستور کار قرار گیرد تا خرید تجهیزات مشابه در صورت وجود در داخل استان برای دستگاه‌های اجرایی ممنوع شود و سازمان مدیریت این مهم را به دستگاه‌ها ابلاغ کند.

وی یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی استان همکاری نزدیک و تنگاتنگی با مجموعه اَفتا ( سازمان فناوری اطلاعات) داشته و دستورالعمل‌های مربوطه و مباحث فنی را رعایت کنند تا مشکلی در استان ایجاد نشود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha