• پنجشنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ / ۰۰:۵۳
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 1401032618265
  • خبرنگار : 71523

یک کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

اتفاقی که تمایل به سرمایه‌گذاری در بورس را افزایش می‌دهد

اتفاقی که تمایل به سرمایه‌گذاری در بورس را افزایش می‌دهد

یک کارشناس بازار سرمایه بر این باور است که تصویب قانون مالیات بر عایدی سرمایه تمایل به سرمایه‌گذاری در بورس را افزایش خواهد داد.

ولید هلالات در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به لایحه مالیات عایدی بر سرمایه و تاثیر آن روی بازار سرمایه اظهار کرد: هر چقدر جلوی فعالیت‌های سفته بازانه در بازارهای موازی گرفته و مالیات بیشتری از مشاغل موازی گرفته شود یا مالیاتی که تعیین شده است، واقعا گرفته شود، بسیاری از سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند سرمایه خود را وارد بازار سهام کرده و در سهامی سرمایه‌گذاری کنند که سودآور است و سود تقسیم می‌کند.

وی ادامه داد: تاکنون اکثر مشاغل معاف از مالیات بوده‌اند و تقریبا فقط دو قشر در این کشور مالیات می‌دهند. یکی سهام داران که هم شرکت‌ها یک بار مالیات پرداخت می‌کنند و هم زمان معامله مالیات کسر می‌شود و یک قشر هم کارمندان. بنابراین هر چقدر وضعیت مالیات در بازارهای موازی شفاف‌تر شود تمایل به سرمایه گذاری در بورس بیشتر می شود.

بر اساس این گزارش، اخیرا محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اعلام کرده است که به زودی لایحه مالیات عایدی بر سرمایه به صحن علنی مجلس می‌آید تا مورد بررسی قرار گیرد.

پیش از این نیز اعلام شده بود که این قانون تعیین مالیات بر مجموع درآمدهاست که اتکای آن به درآمدهای مالیاتی برای تامین بودجه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۳-۲۶ ۰۱:۱۰

خوب بعدش میگن مالیات سود سهام هم باید داد . نه بزرگوار بازار بورس با شفاف سازی رونق خواهد گرفت ، نه اینکه سهام در حال رشد بخری و صبح که بیدار میشی میبینی سهام در حال سقوط است ، شب با دلار بیست تومن میخوابی صبح با دلار سی تومن بیدار میشی ، روز کالا میفروشی و خوشحال از سود هستی ، فردا که میخوای کالای فروش رفته را جایگزین کنی ، میبینی باید یه پولی هم از جیب بدی تا کالای جایگزین تهیه کنی ، نه عزیز و بزرگوار ، جلوی فساد زنجیره ای گرفته بشه همه بازارها رونق میگیره

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۲۶ ۱۲:۰۰

این مالیات از ابتدای حکومت حسن روحانی تو مجلس ایران توی صف رسیدگی و تصویبه اما تا هنوز تصویب نشده و احتمالا هم تصویب نمیشود.چرا؟؟؟ چون که به نفع مردم و به ضرر سفته بازاست. چرا باید کارمندان و کارگرها چندین برابر اصناف و سفته بازها و دلالها مالیات بدن، هیچ کس هم ککش نگزه!!!

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۲۷ ۰۹:۴۷

مهمتر از جلوگیری از سفته بازی در بازارهای موازی در بازار سهام ، تا زمانی که سفته بازی و نوسان گیری در بازار سهام حاکم است بازار سهام هیچگاه رونق نخواهد گرفت و موجب فرار سرمایه ها از بازار سرمایه خواهد شد