• پنجشنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ / ۰۸:۱۰
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401032618300
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی:

مدیریت حادثه قطار در طبس با هم‌افزایی دستگاه‌ها انجام شد

مدیریت حادثه قطار در طبس با هم‌افزایی دستگاه‌ها انجام شد

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: مدیریت خوب حادثه قطار مشهد - یزد در منطقه طبس، با تعامل سازنده و کار جدی همراه با هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف انجام شد.

جواد قناعت، شب گذشته ۲۵ خرداد در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان تعامل خوب، کار تیمی ارزشمند و مخلصانه اعضای ستاد بحران استان را در مدیریت این حادثه بسیار تاثیرگذار اعلام کرد و افزود: دستگاه‌های اجرایی باید همیشه آمادگی کامل برای مقابله و برخورد با حوادث احتمالی را داشته باشند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، وی تصریح کرد: یکی از موارد بسیار مهم در این حادثه، حضور به‌موقع تیم‌ها و یگان‌های امدادی بود که سبب شد امدادرسانی به مصدومان در لحظات طلایی بعد از وقوع حادثه انجام شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: تعامل بسیار خوب بین اعضای ستاد بحران استان و شهرستان طبس که خارج از جایگاه اداری خود مخلصانه و جهادی با هم‌افزایی پای کار بودند در مدیریت این حادثه در مدت کوتاه بسیار تاثیرگذار بود که این موضوع علاوه بر تشکر وزیر راه و شهرسازی، قدردانی وزیر کشور در گزارش حادثه به رئیس جمهور را هم به همراه داشت.

وی اطلاع‌رسانی صدا و سیما و رسانه‌های استان از این حادثه را قابل قبول، هدفمند و هوشمندانه توصیف کرد و افزود: امدادرسانی به مصدومان این حادثه در واقع مانور بسیار ارزشمندی بود.

قناعت متذکر شد: دستگاه‌های امداد و نجات استان باید از فضای ایجاد شده برای به‌روز کردن تجهیزات و دستگاه‌های خود استفاده کنند و برای اینکه هر لحظه برای امدادرسانی آماده باشیم، دستگاه‌های اجرایی پیگیری‌های لازم را برای رفع مشکلات موجود در زمینه تجهیزات و امکانات خود انجام دهند. 

استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در لحظه وقوع هر حادثه ابتدا فرماندار به عنوان رئیس ستاد بحران شهرستان باید در صحنه حضور پیدا کند و همه دستگاه‌ها نیز زیر نظر فرماندار اقدامات مورد نیاز را انجام دهند.

وی افزود: در حوادث با سطح بالا، لازم است که استاندار نیز ورود کند و در زمان وقوع حادثه اعضای ستاد بحران با هماهنگی هم باید کار خدمات‌رسانی را انجام دهند.

قناعت از همه کسانی که در انجام این کار بزرگ برای استان و نظام کاری انجام دادند و در راس آنها از رئیس جمهور که با اعزام وزرای راه و شهرسازی و کشور پیگیر اقدامات مورد نیاز بود همچنین وزرای کشور و راه و شهرسازی تشکر کرد.

حوالی ساعت ۵:۲۲ بامداد چهارشنبه ۱۸ خرداد هنگام عبور قطار مسافری مشهد به مقصد یزد، در بلاک عباس‌آباد - ریزو در منطقه طبس به دلیل برخورد قطار با بیل مکانیکی، چند واگن آن از خط خارج شد که این حادثه براساس آخرین آمار رسمی ۸۶ مصدوم و ۱۴ فوتی داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha