• پنجشنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ / ۰۸:۴۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401032618316
  • منبع : نمایندگی زنجان

یک مسئول در سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای:

قرارگاه مرکز اربعین در سازمان راهداری تشکیل شده است

قرارگاه مرکز اربعین در سازمان راهداری تشکیل شده است

ایسنا/زنجان معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، از تشکیل قرارگاه مرکز اربعین در این سازمان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود در اربعین امسال بیش از ۵ میلیون نفر به کربلای معلی مشرف شوند.

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد تیموری روز گذشته (۲۵ خردادماه) در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان، با بیان اینکه در ساختارها مشکل داریم، افزود: علاوه بر این امروز مشکل اصلی ما نبود اعتبارات مناسب و پایدار است.

وی اظهار کرد: سالیانه برای نگه‌داری و ایمن‌سازی ۲۲۱ هزار کیلومتر راه به غیر از راه‌های روستایی بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان پول نیاز است و در بهترین شرایط نیز زیر ۳۰ هزار میلیارد تومان پول داریم.

معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، سازمان راهداری را ابرسازمانی اعلام و اظهار کرد: حجم کار حوزه حمل و نقل جاده‌ای بسیار زیاد است.

تیموری با بیان اینکه بیش از ۵۰۵ میلیون تن بار در سال توسط ناوگان جاده‌ای جابه‌جا می‌شود، ابراز کرد: این میزان بار توسط ۳۶۰ هزار دستگاه کامیون جابه‌جا می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه ۱۰۰ میلیون نفر در سال توسط ۳۶ هزار دستگاه ناوگان حمل و نقل مسافربری جابه‌جا می‌شوند، تصریح کرد: طی سال گذشته ۹.۳ میلیون تن بار از طریق ناوگان جاده‌ای به صورت ترانزیت جابه‌جا شده است.

معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، افزود: ۱۰۰۰ شرکت حمل و نقل بین‌المللی با ۶۱۰ هزار راننده حرفه‌ای که کارت هوشمند دارند، در سطح کشور فعالیت می‌کنند.

تیموری متذکر شد: ۹ درصد ارزش‌افزوده کشور در بخش حمل و نقل جاده‌ای تولید می‌شود و ۹۰ درصد از جابه‌جایی بار مسافر از طریق ناوگان جاده‌ای است.

وی گفت: در بخش حمل و نقل ریلی و هوایی جابه‌جایی محدود است و بیشترین سهم، جابه‌جایی مربوط به حمل و نقل جاده‌ای است.

معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، ابراز کرد: حمل و نقل جاده‌ای در صف مقدم بحران کشور بوده و همیشه اولین ارگان بوده که در صحنه حاضر شده است.

این مسئول با بیان اینکه در ایام کرونا حمل و نقل جاده‌ای فعال بود و مدیریت لازم را کرد و هیچ‌گونه کمبود کالایی در کشور نداشتیم، ادامه داد: خوشبختانه سازمان راهداری با داشتن نیروی انسانی توانمند همیشه فعال است.

وی از تشکیل قرارگاه مرکز اربعین در سازمان راهداری خبر داد و خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود در اربعین امسال بیش از ۵ میلیون نفر به کربلا مشرف شوند که این تعداد در زمان برگشت از زیارت اربعین افزایش خواهد یافت، به همین خاطر حجم بالایی از خدمات را نیاز دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha