• پنجشنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۳:۵۵
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401032618568
  • خبرنگار : 50477

استاندار گلستان تاکید کرد:

احیای پتروشیمی گلستان در ۱۲ گام

احیای پتروشیمی گلستان در ۱۲ گام

ایسنا/گلستان استاندار گلستان با اشاره به اجرایی شدن دستور رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه پیرامون پتروشیمی گلستان، گفت: احیای پتروشیمی گلستان در ۱۲ گام انجام‌می شود.

دکتر علی محمد زنگانه صبح امروز در جلسه بررسی و تعیین تکلیف نهایی پروژه پتروشیمی گلستان که در دادگستری کل استان گلستان برگزار شد با اشاره به اینکه مشکلات و چالش های حقوقی پتروشیمی با کمک دادگستری استان رفع شده است، اظهار کرد: هم اکنون در مسیر احیای پتروشیمی وارد فاز اجرایی شده ایم که برای فرآیند اجرا یک برنامه مدون در ۱۲ گام طراحی شده و در حال پیش بردن این گامها هستیم.

زنگانه با بیان اینکه تشریفات قانونی و اجرایی برای ورود سرمایه گذار جدید شروع شده است، افزود: پیش بینی می کنیم حداکثر تا یک ماه آینده مقدمات برای احیای دوباره پتروشیمی و استارت کار اجرایی آن شروع شود.

احمد شکری مدیر طرح های صنعت پتروشیمی ایران هم در این جلسه گفت:خوشبختانه همگرایی خوبی در مجموعه قضایی و اجرایی استان وجود دارد و ان شاء الله با همین همگرایی، آخرین گام های مانده تا احیای این پروژه را برداریم و این طرح عملیاتی شود.

وی افزود: پروژه قبل از این که وارد فاز اجرایی شود یکسری پیش نیازهای حقوقی، قراردادی و مالی دارد که الحمدلله در این جلسه و جلسه های قبلی توافقات خوبی صورت گرفت.

شکری با اشاره به اینکه در بین سرمایه گذارهای جدید توانمندترین سرمایه گذار ورود کرده و به زودی این طرح عملیاتی می شود، ادامه داد: تکاپو برای راه اندازی دوباره پتروشیمی گلستان 25 آذرماه پارسال با دستور ویژه رئیس قوه قضاییه در سفر به استان گلستان آغاز و پس از آن در سفر رئیس جمهور به گلستان هم بر کمک به راه اندازی این طرح تاکید شد.

به گزارش ایسنا طرح پتروشیمی گلستان از 16 سال پیش تاکنون بر زمین مانده است و بیش از ۹۰ هزار سهامدار دارد . این پروژه در این سالها فقط 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۳-۲۶ ۱۵:۳۷

ای وای