• پنجشنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۴:۵۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401032618604
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد؛

آغاز عملیات اجرایی ۳۸۱۶ واحد طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان

آغاز عملیات اجرایی ۳۸۱۶ واحد طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان

ایسنا/اصفهان با حضور وزیر راه و شهرسازی در شهر جدید بهارستان به طور همزمان عملیات اجرایی ۳۸۱۶ واحد طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان کلنگ‌زنی شد.

وزیر راه و شهرسازی امروز(پنجشنبه، ۲۶خرداد) که در جریان بیست و پنجمین سفر استانی رئیس جمهور به استان اصفهان آمده، در شهر جدید بهارستان، اظهار کرد: در سطح کشور براساس نیازهای مردم، قانون تولید مسکن را داریم و برای ساخت چهارمیلیون واحد مسکن مقدمات مالی و پشتیبانی را فراهم کردیم و زمین برای ساخت اختصاص داده می‌شود.

رستم قاسمی، افزود: امروز ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در سامانه ساخت نهضت ملی مسکن در کشور ثبت نام کرده‌اند که البته یک میلیون آن پالایش می‌شود. تفاوت طرح ملی نهضت مسکن با مسکن مهر در این است که زمین این طرح رایگان و همچنین سهم هر استان در نهضت ملی مسکن مشخص است.

وی گفت: در حال حاضر ساخت یک میلیون و ۳۵۰ هزار واحد مسکونی در کشور در دست اقدام است و تا شهریور بخشی از آن تحویل داده می‌شود، ساخت مسکن سرعت می‌یابد تا به دومیلیون واحد مسکونی برسد و در دو پارت دو میلیون نفری واحدهای این طرح افتتاح می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در برنامه داریم که تأمین زمین چهار میلیون واحد مسکونی تعیین تکلیف شود و همچنین در اصفهان تعیین تکلیف حدود ۶۰ درصد زمین‌ها مشخص شده است.

وی‌ با بیان اینکه در کشور انبوه سازان بیکاراند درحالی‌که ساخت و ساز مسکن پیشران اشتغال است، گفت: در بخشی از طرح  نهضت ملی مسکن شاهد حضور بخش خصوصی و به‌صورت خودمالکی هستیم که حدود ۲۰۰ هزار واحد در کشور به این صورت ساخته می‌شود. حدود ۴۰ شهر جدید و تعدادی شهرک‌های جدید را در کشور شناسایی کرده‌ایم تا به تخصیص زمین طرح نهضت ملی مسکن داده شود و در نظر داریم بخشی از شهرک‌های جدید را بخش خصوصی احداث کنند.

به گزارش ایسنا، در این طرح در شهر جدید فولادشهر ۲۰۰۰ واحد، نجف‌آباد ۵۰۰ واحد، قمصر ۲۱۶ واحد، شهرضا ۱۰۰ واحد، خمینی شهر ۱۰۰۰۰ واحد ساخته خواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان نیز در این مراسم با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی ما در این دوره ساخت مسکن است، اظهار کرد: از چهار میلیون واحد مسکن طرح ملی نهضت مسکن، ۲۵۰ هزار واحد سهم استان اصفهان است که حدود ۴۲۲ هزار نفر برای آن ثبت نام کرده‌اند

علیرضا قاری قرآن ‌افزود: با توجه به نزدیکی کلانشهر اصفهان به بهارستان و شاهین‌شهر تقاضای بیشتری برای این دو شهر وجود دارد که ظرفیت بیشتری در بهارستان وجود دارد. با ثبت نام ۴۲۲ هزار نفر تقریباً برنامه مسکن استان تکمیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروز مسئله آب در استان مهم و مدیریت آن بسیار ضروری است، تأکید کرد: استان اصفهان و شهر اصفهان به دنبال ظرفیت‌های داخل بافت شهری و بافت فرسوده برای ساخت مسکن است. علاوه بر بخش زمین برای ساخت مسکن باید به بخش خدمات تأمین مالی مسکن نیز توجه شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha