• پنجشنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ / ۲۰:۳۹
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1401032618734

قائم مقام حزب مؤتلفه کشور:

ضعف آموزش نیروی تراز انقلاب از موانع توسعه کشور است

ضعف آموزش نیروی تراز انقلاب از موانع توسعه کشور است
عکس آرشیوی است.

ایسنا/فارس قائم مقام حزب مؤتلفه کشور، یکی از موانع اصلی در سرعت گرفتن توسعه کشور را ضعف دستگاه‌های آموزشی در تربیت نیروی تراز نیروهای انقلاب عنوان کرد.

حمیدرضا ترقی عصر پنج‌شنبه ٢٦ خرداد در یادواره شهدای آغازگر انقلاب اسلامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ٢٦ خرداد، شهدای هشت سال جنگ تحمیلی، مدافعین حرم و شهدای انقلاب، بیان کرد: امروز شاهد آثار و نتایج درخشان مبارزات، مجاهدت‌ها و رشادت‌های انسان‌هایی هستیم که برای خدا و در راه خدا و با تبعیت از روح خدا، دست به مبارزه با رژیم طاغوت زدند.

او خاطرنشان کرد: خون شهدای گرانقدر و کسانی که به ندای امام پاسخ دادند و از جانشان گذشتند تا برای تحقق آرمان‌های امام که آرمان دیرینه اولیای الهی و علمای مبارز بود، با پیروزی انقلاب اسلامی، به بار نشست.

قائم مقام حزب مؤتلفه کشور با تشریح فرآیند شکل گیری مبارزات انقلاب در سال ۴۱، گفت: پس از قیام مشروطه در یکصد سال گذشته تنها قیام و مبارزه‌ای که به رهبری مرجعیت و تایید علما انجام شد، قیام امام(ره) بود که در ۱۵ خرداد سال ٤١ شکل گرفت و منشا پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام جمهوری اسلامی در ٢٢ بهمن ٥٧ شد.

ترقی با بیان اینکه این انقلاب، با قیامی لله و به وسیله فقیه جامع‌الشرایط و سیاستمداری دور اندیش، تیزبین و مومن به راه خدا شکل گرفت، عنوان کرد: با رخداد ١٥ خرداد ما شاهد جلوه گری جریان‌های سیاسی در داخل کشور و دشمنان انقلاب در خارج از کشور بودیم که ماهیت بسیاری از آنها در مواجه با این قیام مشخص شد.

او اضافه کرد: عده‌ای این قیام را حرکتی تجاری و عده‌ای بی نتیجه می‌دانستند و عده‌ای این شیوه مبارزه را اصلا قبول نداشتند و بیانیه‌هایی که در آن مقطع داده شد، نشان از افشای ماهیت بسیاری از جریان‌های سیاسی مطرح داشت و همچنین نشان داد جریان‌هایی که در تبعیت از رهبری دینی و سیاسی جامعه تا آخرین قطره خون خود ایستاده‌اند و میدان مبارزه را از مرجعیت می‌آموزند، چگونه در این مسیر گام برداشته‌اند.

قائم مقام حزب مؤتلفه کشور عنوان کرد: کسانی که از ابتدا برای تحقق حاکمیت اسلام و جامعه مبارزه کردند امروز هم پای حرف و دیدگاه و اعتقاد خود ایستاده‌اند و ذره‌ای از این هدف و آرمان کوتاه نیامده‌اند.

ترقی اضافه کرد: اما کسانی که مبارزه و هدف مبارزه آنها صرفا برداشتن حاکمیت رژیم طاغوت و جایگزین کردن یک نظام دیگری غیر از نظام دینی و اسلامی بود امروز هم با جمهوری اسلامی زاویه دارند.

او اظهار کرد: هیچ کدام از اینها باور نداشتند که اسلام سیاسی می‌تواند هم موتور محرک انقلاب در کشور باشد، هم کشور را در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی اداره کند. تنها کسانی که در مقابل این نوع تفکرات ناقص نسبت به اسلام در زندان‌ها ایستادگی کردند، مرتبطان و وفاداران و دنبال کنندگان این شهدا و راه آنان بودند. شخصیت‌هایی نظیر عسکر اولادی، لاجوری و ...

قائم مقام حزب مؤتلفه کشور همچنین هدف شهدای ٢٦ خرداد را مقابله با استبداد فردی رژیم شاه عنوان و اضافه کرد: هدف دیگر آن شهدای والامقام مقابله با هتک حرمت مرجعیت و قطع رابطه رهبری با مردم بود و رژیم شاه با تبعید امام(ره) هدفش همین قطع ارتباط بود.

ترقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز همان‌هایی که آن زمان هم با حضور استکبار در کشور موافق بودند و راه پیشرفت کشور را تبعیت از سیاست‌های آنها می‌دانستند، کسانی هستند که با اسلام حداقلی موافقند و ولایت و رهبری را در حد نظارت و حکم حکومتی می‌بینند و با نظام جمهوری اسلامی زاویه دارند، افزود: امروز ما با جریان‌هایی رو به رو هستیم که خاکریزهای مقابله با استعمار را هموار و سکولاریسم را در جامعه تبلیغ می‌کنند و دنبال این هستند تا دین از سیاست جدا و در اداره کشور به حداقل تنازل پیدا کند.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: آنها به استقلال هم پایبند نیستند و شدیدا به عنوان یک تئوری استقلال طلبی را زیر سوال می‌برند.

قائم مقام حزب مؤتلفه کشور با تاکید بر اینکه در چنین شرایطی موانع تحقق آرمان‌های شهدا که آرمان شهدا و همه مبارزین راه امام بوده و هست باید مورد توجه قرار گیرد و برطرف شود، گفت: امام از همان ابتدا با توکل به خدا و اراده الهی، حرکت را آغاز کردند.

ترقی با بیان اینکه رهبری بر انقلابی بودن خود اصرار دارند و تاکید دارند که دولت، مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان و مسئولان هم انقلابی باشند، گفت: بدون روحیه انقلابی نسل آینده برای تدارم و استمرار انقلاب ساخته نمی‌شود.

او با تاکید بر اینکه نیازمند مقابله با تفکرات سکولاریستی لیبرالی که تلاش می کنند همیشه قدرت را در دست بگیرند هستیم، گفت: آسیبی که ما از حاکمیت این دو تفکر در این دو سه دهه خورده‌ایم و اهداف انقلاب با تاخیر مواجه شده، به سادگی قابل جبران نیست.

قائم مقام حزب مؤتلفه کشور با طرح سوالی مبنی بر اینکه چرا پس از ٤ دهه از انقلاب هنوز نتوانسته‌ایم دولت اسلامی که مقام معظم رهبری می‌خواهد برسیم و نتوانسته‌ایم به مفاهیم اصلی جامعه اسلامی برسیم، یکی از موانع ما در این مسیر را تفکرات غرب گرایی و گرایش به بیگانگان در اداره کشور دانست و گفت: نباید اجازه دهیم در مدیریت جامعه این تفکر حاکم شود.

ترقی همچنین یکی از موانع اصلی در کشور را ضعف دستگاههای آموزشی در تربیت نیروی تراز نیروهای انقلاب عنوان کرد که نتوانسته درست عمل کند.

غلامحسین چوبینی، دبیر حزب موتلفه اسلامی در استان فارس نیز در این مراسم از سخنرانی قائم مقام حزب موتلفه کشور در خطبه‌های پیش از نماز جمعه این هفته شیراز خبر داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha