• جمعه / ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۱:۵۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401032718905
  • خبرنگار : 50416

سقف افزایش اجاره بها در ملایر ۱۵ درصد است/ با متخلفان به شدت برخورد می شود

سقف افزایش اجاره بها در ملایر ۱۵ درصد است/ با متخلفان به شدت برخورد می شود

ایسنا/همدان معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر  به مشاوران املاک و مالکین هشدار داد: سقف افزایش اجاره بهای مسکن در سال‌جاری طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور، ۱۵ درصد به تصویب رسیده و با متخلفان به شدت برخورد می‌شود.

به گزارش ایسنا، سلمان اسماعیلی این اقدام را در حمایت از مردم و مستاجران و کوتاه کردن دست سودجویان در بازار مسکن دانست و اظهار کرد: در دولت انقلابی جایی برای جولان سودجویان و تنگ کردن سفره مردم نیست و با مسببان افزایش بی‌رویه قیمت اجاره بها در این شهرستان به شدت برخورد خواهد شد.

اسماعیلی به برگزاری ستاد ساماندهی بازار مسکن و اجاره بها در شهرستان اشاره کرد و گفت: در این ستاد، تصمیماتی اتخاذ و تمامی مشاوران املاک، بنگاه‌داران و مالکان موظف به رعایت و اجرای این مصوبات شدند.

فرماندار ویژه ملایر تاکید کرد: مصوبات این جلسه لازم‌الاجرا است و متخلفان منتظر ورود دستگاه‌های نظارتی و قضایی باشند.

وی خطاب به اتحادیه مشاوران املاک گفت: طبق این مصوبه، باید نسبت به پلمب و جمع‌آوری واحدهای بدون پروانه کسب اقدام کنید.

اسماعیلی با بیان اینکه تمامی مشاوران املاک موظف هستند در تنظیم قرارداد جدید یا تمدید قراردادهای سال قبل، سقف حداکثر ۱۵ درصد افزایش اجاره بها را رعایت کنند، افزود: در غیر اینصورت با واحد صنفی متخلف برخورد قانونی لازم صورت می‌گیرد.

وی ضمن تاکید بر استفاده از اجاره‌نامه و مبایعه نامه‌های دارای هولوگرام مورد تایید اداره صنعت، معدن و تجارت و اتحادیه در تنظیم قراردادهای اجاره و بیع، خاطرنشان کرد: بازرسان متولی امر مکلف هستند با واحدهای صنفی که در تنظیم قراردادها از مبایعه نامه‌های بدون هولوگرام استفاده می کنند، برخورد قانونی کرده و اصالت و صحت و سقم معاملات و اجاره‌ها را مورد بررسی قرار دهند.

معاون استاندار همدان بیان کرد: اداره امور مالیاتی نیز موظف شد برابر قوانین و مقررات بر واحدهای مسکونی خالی مالیات وضع کند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای این مصوبه، اداره تعزیرات حکومتی وظیفه دارد در اسرع وقت و با اولویت نسبت به بررسی پرونده‌های متخلفین رسیدگی کند.

فرماندار ویژه ملایر یادآور شد: با اتمام حجت با مشاوران املاک و دلالان این حوزه، قیمت‌ها شکسته خواهد شد و اجازه نمی‌دهیم سودجویان بیشتر از این عرصه را برای زندگی مردم این شهرستان تنگ کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ملایر نیز علاوه بر اعلام عمومی در سطح شهر و فضای مجازی، نسبت به برخورد قانونی با متخلفان در حوزه افزایش بی‌رویه اجاره بها و سرپیچی از اجرای مصوبات، هشدار داد.

در همین رابطه اعلام شد برای مالکینی که مصوبه فوق را رعایت کنند، توسط شهرداری و اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان، بسته‌های حمایتی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha