• شنبه / ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ / ۰۷:۳۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401032819216
  • خبرنگار : 71434

شولتس: مذاکره با پوتین "ضروری" است

شولتس: مذاکره با پوتین "ضروری" است

صدراعظم آلمان با تاکید بر این که مذاکره با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه "ضروری" است متعهد شد به حفظ تماس‌ها با مسکو ادامه خواهد داد.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری آلمان به نقل از اولاف شولتس، صدراعظم المان گزارش داد: صحبت با پوتین کاملاً ضروری است. من و رئیس جمهور فرانسه (امانوئل ماکرون) به این کار ادامه خواهیم داد.

شولتس گفت، روسیه باید از طرح خود برای «تسخیر بخشی از اوکراین از طریق خشونت» و «مفهوم امپریالیستی تغییر مرزهای کشورها» دست بردارد. این یک توهم است و من این را به پوتین منتقل کردم.

رهبر آلمان گفت: «برای مثال، تحریم‌ها علیه روسیه تا زمانی که این کشور به توافقی عادلانه با اوکراین نرسد، پابرجا خواهد ماند. هیچکس نمی‌تواند شرایط صلح را به اوکراین دیکته کند. شرایط صلح توسط مردم، پارلمان و رئیس جمهور اوکراین تعیین خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد که آلمان به اوکراین قول استفاده از هویتزر و سایر تسلیحات را داده است.

صدر اعظم آلمان بدون اشاره به تاریخ مشخصی افزود: «در زمان مناسب این سلاح‌ها خواهد رسید».

صدر اعظم آلمان روز پنجشنبه به همراه رهبران فرانسه، ایتالیا و رومانی از کی‌یف بازدید و با ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین دیدار کرد.

این اظهارات شولتش درحالی ایراد شده که دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین پس از سفر رهبران اروپا به کی‌یف در کنفرانسی خبری گفت که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هنوز هیچ برنامه‌ای برای مذاکره با اولاف شولتس و ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا ندارد.

وی اما تاکید کرد، رئیس جمهور فرانسه یکی از طرفداران صحبت درباره اختلافات و حل مسائل از طریق گفت‌وگو است و مسکو برای این رویکرد ارزش و احترام قائل است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۳-۲۸ ۱۰:۲۹

شولتز (صدر اعظم آلمان) اظهار کرده قبل از درگیری به زلنسکی پیشنهاد انصراف از تقاضای عضویت در ناتو را داده بوده ولی زلنسکی قبول نکرده بود.

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۲۸ ۲۳:۰۴

احمقی چون زلنسکی با توهم پذیرش در ناتو و اتحادیه اروپا و صدالبته با خام شدن وعده و وعیدهای کشورهای اروپایی و خصوصا آمریکا فقط بازیچه نقشه جنگ با روسیه شد فارغ ازین فهم که تنها اون مردمش و کشورش تاوان این عمل و خواهند داد ولاغیر. درست که روسیه هم دراین جنگ تلفات و هزینه بسیار کرد ولی براحتی چندبرابر این هزینه و تاهمین الان برداشت کرده،چون هنوز هم یک ابرقدرت جهانی که حتی آمریکا هم مایل به رویارویی از نزدیک با این کشور نیست و فقط شارژ تسلیحاتی... اون هم به چه قیمتی؟ ویرانی کامل ۲۰ درصد از مملکتش،چرا درک این مطلب براش سخته؟

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۲۹ ۱۳:۰۳

ای وای از نا فهمی عده ای به خدا پناه میبرم

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۲۸ ۱۱:۰۲

......به عمل کار برآید ....به سخنرانی نیست ........دو صد گفته چون نیم کردار نیست ....

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۲۸ ۱۸:۵۴

آلمان در نوبت نابودی از صفحه روزگار به زودی شاهد جنگ‌در اروپا بین متحدین امروزی خواهیم بود

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۲۸ ۲۱:۱۸

پوتین مردم اوکراین خودشان تصمیم می گیرند

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۲۹ ۰۱:۲۲

درود برپوتین قهرمان بلامنازع جهان،،،ودرودبرحامیان پوتین،، پوتین یاورمظلومان متعهد مردعمل باشرف باغیرت وطن پرست مردی که برای حرفش امضایش برعکس امریکاییان متعهد ووفا دارهست حرف ازدهانش خارج میشودوامصایش معتبراست،بر عکس پمپو امریکایی که امضایش ازچاه فاضلاب بی ارزشتراست امریکاییان برای پبمان پشیزی ارزش قایل نیستند

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۲۹ ۱۵:۵۷

خدا خونه آت رو خراب کنه هنوز هویتزر ندادی به اوکراین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!! دلیل اینهمه تعلل چیه؟؟؟؟؟؟