• شنبه / ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ / ۰۹:۴۱
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1401032819328
  • خبرنگار : 71038

در دیدار سرکنسولگری ایران با رئیس دانشگاه حلب مطرح شد

توسعه همکاری‌های علمی، پژوهشی و فنی ایران با دانشگاه «حلب» سوریه

توسعه همکاری‌های علمی، پژوهشی و فنی ایران با دانشگاه «حلب» سوریه

«عبدالله رجبعلی نژاد » سرپرست سرکنسولگری ایران در شهر حلب سوریه در دیدار با پروفسور «ماهر کارمان» رئیس دانشگاه حلب، ضمن بحث و تبادل نظر در مورد همکاریهای جاری؛ برتقویت و گسترش همکاری ها علمی، پژوهشی وفنی دوجانبه و بین المللی، تاکید کرد.

به گزارش ایسنا ، کارمان در این دیدار  با تاکید بر ارتباط خوب بین مقامات ارشد دو کشور دوست و متحد در جبهه مقاومت، آمادگی خود را برای هرنوع همکاری اعلام  و اظهار کرد : دانشگاه های سوریه و ایران در یک سنگر هستند و مسیر آنها یکی است و با وجود تفاهمنامه ها لازم است افق های همکاری در همه زمینه ها به ویژه کشاورزی، پزشکی و فناوری گسترش یابد. اگرچه به دلیل جنگ همکاریهای علمی دو کشور کمرنگ شده است ولی با توجه به توانمندی دانشگاههای ایران، خواستار تحکیم روابط علمی و اجرای تفاهمات صورت گرفته هستیم.

رجبعلی نژاد در این دیدار پیشنهاد تبادل تورهای دانشجویی و برگزاری نمایشگاههای دانشجویی بر پایه فناوریهای نوین، را به عنوان راهکاری برای آشنایی و تقویت عملی همکاریهای بین دانشگاهی ارائه کرد  که مورد استقبال پروفسور کارمان قرار گرفت.

از دیگر مسائل مطرح شده در این جلسه می توان به همکاری در فعال سازی مجموعه های دانش بنیان، تبادل استاد و دانشجو، برگزاری همایشهای مشترک و تبادلات علمی در حوزه های مورد علاقه میان دانشگاه حلب و دانشگاه های کشورمان اشاره کرد.

در ادامه این ملاقات، نشست مجازی روسای دانشگاه حلب و ساری با حضور «ماهر کارمان »و « اسدالله تیموری» و سایر مسئولان دو دانشگاه برگزار شد .

 رئیس دانشگاه حلب در این دیدار تصویری، ضمن ابراز خوشحالی از آغاز همکاری با دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری، از دکتر تیموری دعوت کرد تا به همراه هیاتی، از دانشگاه حلب بازدیدکند.

 وی تاکید کرد  که تمایل دانشگاه به توسعه و توسعه روابط کشاورزی است، زیرا سوریه یک کشور کشاورزی است و گفته می شود کشوری که از کشاورزی خود تغذیه نمی کند، نمی تواند زندگی کند.

رجبعلی نژاد نیز حمایت کامل سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران را از برقراری ارتباطات و تقویت همکاریهای علمی پژوهشی بین دو دانشگاه، اعلام کرد .


 بر اساس این گزارش به نقل از سرکنسولگری ایران در حلب دانشگاه دولتی حلب بیش از یکصد هزار دانشجو دارد که در 21 دانشکده و 8 معهد در رشته های مختلف مشغول به تحصیل هستند.

این دانشگاه دارای کرسی زبان فارسی است و در دوران جنگ و محاصره شهر، هیچگاه تعطیل نشده که ثمره مقاومت ملت و دولت جمهوری عربی سوریه و حمایتهای جمهوری اسلامی ایران است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha