• شنبه / ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۲:۲۱
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1401032819553
  • خبرنگار : 50208

دمای تابستانی استان مرکزی چگونه خواهد بود؟

دمای تابستانی استان مرکزی چگونه خواهد بود؟

ایسنا/مرکزی معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی استان مرکزی گفت: با توجه به تدوام خشکسالی، احتمال آلودگی ناشی از گرد و خاک برخاسته از کویری مرکزی ایران در تابستان وجود دارد.

غلامرضا مرادی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه تابستانی گرم را پیش رو خواهیم داشت، افزود: طبق پیش بینی های انجام شده میانگین دمایی در تابستان ۱۴۰۱ در استان مرکزی یک درجه بالاتر از نرمال خواهد بود که البته برای بیان جزئیات دقیق، باید قدری منتظر ماند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر انحراف از میانگین دما خیلی بیشتر از نرمال است و به دمایی حدود ۲ درجه بیشتر از نرمال رسیده ایم، اما در تابستان قدری شرایط متعادل می شود، گفت: تابستان فصل بارش به شمار نمی رود، اما گاهی رگبارهایی در برخی از نقاط دریافت می شود که فعلا پیش بینی چنین پدیده ای میسر نیست.

مرادی تصریح کرد: انتظار بارش خاص به شکل اقلیمی در تابستان در مناطق مختلف استان نمی رود، اما احتمال می رود که به مانند سال گذشته با پدیده گرد و خاک روبرو باشیم.

وی با بیان اینکه در ماه های اخیر عموما گرد و خاک هایی با منشاء عراق شرایط هوایی را نامساعد کرد، گفت: در تابستان با گرد و خاک های محلی از سمت کویر مرکزی ایران روبرو هستیم و با توجه به تداوم خشکسالی در کشور انتظار می رود که تابستان امسال نیز با گرد و خاک های برخاسته از کویر مرکزی ایران مواجه باشیم.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی استان مرکزی بیان کرد: در بهار امسال با وضعیت بارشی مناسبی روبرو نبودیم، علیرغم اینکه پاییز و زمستان سال گذشته بارش هایی خوب و بیش از نرمال دریافت شد، اما در بهار چنین تجربه ای تکرار نشد، در سال زراعی جاری باید حدود ۲۸۰ میلیمتر بارش در استان دریافت می شد که تا این لحظه ۲۰۴ میلیمتر بارش ثبت شده و این شرایط نشان می دهد که استان مرکزی در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ با ۲۷ درصد کاهش بارش روبرو شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha