• یکشنبه / ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۰:۱۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401032920124
  • خبرنگار : 50177

استاندار لرستان:

رواج بی‌بندوباری در جامعه باید ریشه‌یابی شود

رواج بی‌بندوباری در جامعه باید ریشه‌یابی شود

ایسنا/لرستان استاندار لرستان گفت: رواج بی‌بندوباری در جامعه باید ریشه‌یابی شود.

فرهاد زیویار در جلسه شورای فرهنگ عمومی لرستان اظهار کرد: سبک زندگی اسلامی از ضرورت‌های جامعه اسلامی است، همه انبیا و اولیا خدا در طول تاریخ عفت و حیا را مدنظر داشته‌اند و با پشتوانه عفت و حیا خانواده و به‌ویژه زنان قوی‌تر و اثربخش‌تر در جامعه حضور پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در چند سده اخیر با پیاده‌سازی نظام لیبرالی موضوع عفت و حیا مورد تناقض قرار گرفته و برای استفاده ابزاری از زنان عفت و حیا را به حاشیه بردند، گفت: در طول تاریخ همه جوامع دارای پوشش بوده و هستند که حیا و عفت را رعایت می‌کنند، اما متأسفانه نظام غرب و لیبرال برای رسیدن به منافع مادی خود عفاف و حجاب را کنار گذاشته است.

نماینده عالی دولت در لرستان با تأکید بر اینکه در تفکر لیبرال و نظام سرمایه‌داری زندگی اجتماعی، بی‌عفتی و بی‌حیایی رواج یافته و در مقابله و رویایی با مباحث دینی و اسلامی انبیا الهی قرار دارد، افزود: حیا و حجاب در زندگی اجتماعی تأثیر بسزایی دارد و ایرانیان در عفت و حیا یک سبقه کهن دارند، متأسفانه جامعه غرب با ترویج بی‌حیایی مقدسات را نشانه رفته و  روز به روز این موضوع  پررنگتر می‌شود، در فضای مجازی نیز حیا و عفاف رعایت نمی‌شود، اما ملت بزرگ ایران روی خوشی به بی‌حیایی در فضای مجازی نشان نمی‌دهد.

زیویار با تأکید بر اینکه در مراسم‌ ماندگاری مانند محرم، صفر و اربعین بالاترین میزان عفت و حیا را مشاهده می‌کنید که این از آموزه‌های دینی ماست، افزود: در جشنواره کن متأسفانه هنرمندان مایه شرم شدند و بسیاری نسبت به اقدام ناپسند آنان موضع‌گیری کردند، در جوامع غربی و لیبرالی با رویکردهای فردگرایانه تهاجم سنگینی را برای خدشه‌دار کردن عفاف و حجاب شروع کردند و بیشترین خسارات را جوامع ما پرداخت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه رواج بی‌بندوباری در جامعه باعث شکست‌هایی می‌شود که باید ریشه‌یابی شود، گفت: دشمنان برای ترویج فرهنگ غربی هزینه‌های سنگینی می‌پردازند که باید برای ریشه‌کنی این فرهنگ از جزئیات شروع کرد و اجازه ندهیم فرهنگ پست غرب جای فرهنگ غنی اسلامی ایرانی را بگیرد.

زیویار بیان کرد: برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب باید از ظرفیت‌های خوب فرهنگی و مذهبی استفاده شود و قدم‌های محکمی در این راستا برداشته شود تا دشمنان نتوانند نسل جوان را با فرهنگ غرب آشنا کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha