• یکشنبه / ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۴:۴۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1401032920513
  • خبرنگار : 71381

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۲۹ خرداد

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۲۹ خرداد

واکنش‌ها به توصیه بانکی پور درباره ازدواج بین المللی/ اصلاح لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها/ هشدار قالیباف به نمایندگان منفعل در رای‌گیری‌های مجلس/ تعیین ترکیب هیأت عمومی دیوان عدالت اداری و... از جمله موضوعات خبری امروز (یکشنبه) بیست و نهم خرداد ماه ۱۴۰۱ مجلس است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

به گزارش ایسنا، جلسه علنی مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف برگزار شد و ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی درمورد طرح اصلاح قانون تشکیلات وآیین دادرسی دیوان عدالت اداری، بررسی گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد لایحه دوفوریتی درآمد پایدار و هزینه شهرداری ها و دهیاری ها و... در دستورکار نمایندگان قرار گرفت.

در پی صحبت‌های اخیر رئیس کمیسیون مشترک طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت درباره ارائه راهکارهایی برای ازدواج دختران مجرد و مشخصا راهکار «ازدواج بین‌المللی»، تعدادی از نمایندگان در مقابل صندلی این نماینده مجلس حاضر شده و به این صحبت‌های او انتقاد کردند.

امیرحسین بانکی پور رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در واکنش به اعتراض نمایندگان به صحبتهایش درباره توصیه‌اش به "ازدواج بین المللی" توضیحاتی ارائه داد و توپ را در زمین رسانه ها انداخت و گفت: به نوبه خودم از بانوانی که ممکن است از تقطیع صحبتهای من در رسانه ها آزرده شده باشند، از طرف رسانه ها عذرخواهی می‌کنم.

واکنش های دیگر به این موضوع را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

نظری: "بانکی‌پور" از ساحت مقدس مادران و خواهران ایرانی عذرخواهی کند

نماینده چابهار: کسی که غیرت دینی دارد نمی‌گوید بانوان ایران با اتباع دیگر ازدواج کنند

قاسم پور: حفظ منزلت زنان و دختران را بر خود واجب می دانیم

اعلام موضع فراکسیون زنان مجلس درباره اظهارات طراح راهکار «ازدواج بین‌المللی»

***

نمایندگان همچنین با درخواست دوفوریت طرح حذف موضوع نرخ باروری در استان ها برای ارائه تسهیلات در قانون جوانی جمعیت مخالفت کردند.

در همین جلسه با برگزاری یک انتخابات، از هر یک از کمیسیون‌های اقتصادی، کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست، آموزش، تحقیقات و فناوری و صنایع و معادن یک نماینده به عنوان عضو ناظر در شورای راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش بنیان انتخاب شد.

ناطقین مجلس

حسین‌پور: کمر اجاره نشین‌ها زیر بار گرانی مسکن خم شده است

علی پور: دولت به جاماندگان از یارانه رسیدگی کند

پژمانفر: الگوهای جدید نظارتی جایگزین شیوه های سنتی نظارت بر بازار شود

ذاکر: عملکرد مسئولان در خصوص اداره کشور نیاز به اصلاح ساختار دارد

***

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۲۹ خرداد

در جریان جلسه علنی امروز،  نمایندگان گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی درمورد طرح اصلاح قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری را بررسی کرده و با تصویب مجلس ترکیب هیأت عمومی دیوان عدالت اداری و ملاک صدور رای در آن مشخص شد.

همچنین با تصمیم مجلس، مصوبات شورای عالی فضای مجازی در حوزه تحت صلاحیت این نهاد از شمول حکم قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری خارج شد.

در ادامه رسیدگی به طرح اصلاح قانون تشکیلات و آیین دیوان عدالت اداری، هنگام رای‌گیری درباره اصل ماده ۱۱ این طرح رئیس مجلس به عدم مشارکت همه نمایندگان در این رای گیری واکنش نشان داد و اعلام کرد که لیست نمایندگی که در رای گیری های مجلس شرکت نمی کنند، تا پایان هفته اعلام خواهند شد.

محمدباقر قالیباف با بیان اینکه «۵۵ نفر از همکاران در این رای‌گیری شرکت نکردند»، خاطرنشان کرد: چون پیشتر نیز در این زمینه تذکر داده بودیم،  لیست کسانی که در رای گیری شرکت نمی‌کند در پایان هفته اعلام می‌شود.

در مصوبه ای دیگر نیز مجازات محکوم‌علیه در صورت استنکاف از اجرای آرای دیوان عدالت اداری را تعیین شد.

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۲۹ خرداد

در ادامه جلسه علنی امروز، نمایندگان رسیدگی به تظلمات نسبت به مصوبات و تصمیمات دستگاه های اجرائی موضوع ماده(۵) قانون مدیریت خدمات کشوری و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی را در صلاحیت دیوان عدالت اداری قرار دادند.

حجت الاسلام محمد تقی نقدعلی نماینده مردم خمینی‌شهر هم در تذکری شفاهی گفت: مگر خدا گفته که به هر قیمتی باید دانشگاه آزاد حفظ شود، سال گذشته چندین شعبه از دانشگاه پیام نور تعطیل شد. دانشگاه آزاد نیز شعبی که کارایی ندارد را باید تعطیل کند نه این‌که از شعبی که دارد از دانشجو پول می‌گیرد و آن را صرف جای دیگری بکند.

اخطارها و تذکرات نمایندگان مجلس

نقدعلی: اشک علما برای مستاجران درآمده است

انتقاد جوکار از مصوبه هیات وزیران درباره پرداخت مستمری بازنشستگان

بدری: یکسان سازی حقوق بازنشستگان اجرایی شود

لطفی: هنوز بندهای مربوط به محرومیت زدایی در بودجه ۱۴۰۱ اجرا نشده است

محمدیاری: تبدیل وضعیت معلمان غیرانتفاعی در دستورکار وزیر آموزش و پرورش قرار گیرد

پاک فطرت: امروز داشتن مسکن برای مردم به رویا تبدیل شده است

موسوی: باید قانون مجلس در خصوص کالاهای اساسی به درستی اجرا شود

انتقاد وحیدی از اجرا نشدن قانون رتبه بندی معلمان

گودرزی: طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در دستور کار مجلس قرار گیرد

درخواست نماینده قصرشیرین از وزیر کشور برای ۲۴ ساعته شدن مرز خسروی

ایزدخواه: با تکیه بر جهادگران جوان فرصت تحول واقعی را به دست آوریم

محمدبیگی: صداوسیما از صلاحیت علمی کارشناسان برای دعوت در برنامه ها اطمینان یابد

شریعتی: رئیس‌جمهور دستور ساخت پتروشیمی امیرآباد را صادر کند

***

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۲۹ خرداد

نمایندگان همچنین گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در خصوص لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را بررسی کرده و به منظور تامین نظر شورای نگهبان اصلاحاتی در آن اعمال کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۳-۲۹ ۲۳:۱۶

مجلس بورس را درست کند مردم از دست بورس بسیار بسیارشدیدا بسیار به تنگ آمده اند نان شب شان را دربورس گذاشته اند الان برای زندگی چه کنند؟مردم را اندکی درک کنید مردم پول شان را می خواهند لطفا پول مردم را بهشون بدهید